HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kigyullad a füstölt csülök

2007.09.19. 18:24 Morgó Medve

Mikor beszereztem egy csomó tűzoltó készüléket (egyet itthonra, egyet a trabiba, egyet a szülői házba) nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar szükség lesz rá.

A dolog úgy esett, hogy egyszer egy gyönyörűszép füstölt csülköt hoztam haza. Ahogy ott lógtak a hentesnél a kampókon olyan jól néztek ki, hogy nem bírtam ellenállni nekik, vettem egyet. Itthon aztán feltettem főni egy fazékban a gáztűzhelyre és ott is hagytuk a konyhában. A szobában voltunk mindnyájan amikor egyszercsak a Peti fiam megjegyezte, hogy ég a konyha. Először nem is értettem a dolgot csak néztem rá, igy aztán megsimételte, hogy valami ég a konyhában. Megfordultam és valóban a falon valamiféle fény villódzott.

Ismerős volt ez nekem, mert gyerekkoromban anyámék gyakran lekapcsolták a villanyt a konyhában, hogy spóroljanak és a sparherd fénye ugyanígy játszott a falon meg a bútorokon. Csak hát nekünk nem volt sparherdünk, ellenben egy szép darab csülök főtt a gáztűzhelyen, annak nem volt szabad ilyen jelenséget produkálni. Kirohantam a szobából, be a konyhába, még időben érkeztem. A lángnyelvek éppen elkezdték nyaldosni a beépített szekrény oldalát. Nosza, felkaptam gyorsan a frissen beszerzett halonnal oltó készülékemet és ripsz-ropsz eloltottam a tüzet. Áldottam magam, hogy megvettem. Most szaladgálhattam volna edény után, meg olthattam volna vízzel ami nem is biztos, hogy jó lett volna a zsír ellen.

Hogy mitől égett a füstölt csülök? Hát attól, hogy sok vizet raktam rá, a kisült zsír a víz tetején gyűlt össze, és mikor forrni kezdett, de nem is inkább forrni, hanem zubogni, kilötykölődött, majd lefolyt a fazék oldalán. A gázláng meg meggyújtotta. Ahogy mondani szokták, pofon egyszerű.

A sikeres oltás után szemügyre vettem a csülköt, szaglásztam, de igen büdös volt. Sajnálattal kellett megállapítanom, hogy ezt bizony nincs az az ember, aki megenné. De még kutya sem. Így aztán vérző szívvel dobtam ki a szemétbe. Még aznap este kivittük a kukába, mert nem bírtuk elviselni a szagát. Én viszont elégedetten veregettem vállon magam: jó döntés volt ez a tűzoltó készülék vásárlás.:)

2 komment

Címkék: Történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr925181458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_39292 2007.09.21. 18:32:48

Onnan meg biztos elvitte valaki nagy boldogan. :-)) Tegnap este nagyvárosban jártunk, privát orvosra várakoztunk egy ház udvarában, késő délután. A lakók sorban hordták le a szemetet, de mire kijöttünk a dokitól, már ott osztozkodtak a kuka felett a szegény emberek a jussért.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.09.22. 21:38:55

Szerintem is, mert például ha a külső réteget leszedi alatta szerintem nem volt baja. Csak nekem elment a kedvem az egésztől. Egyébként a konyha ablakom úgy helyezkedik el, hogy rálátok a kukákra. Hát ma már nem rendülök meg ha az onnan kiszedett élelmiszereket rögtön elkezdik enni. Elős alkalommal nagy traumát jelentett. Mindenhez hozzá lehett szokni. Ehhez is.:(
süti beállítások módosítása