HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Újabb gondolatok az iwiw-ről.

2007.10.13. 10:45 Morgó Medve

Azért lassan a magyar lakosság nagy része regisztrálja magát az iwiw-en. Sajtóforrások szerint jelenleg úgy 2,7 milliónyian lehetünk. Ez a szám azonban folyamatosan emelkedik.

Kezdetben az iwiw a fiataloké volt. Aztán mikor már minden osztálytárs, barát, barátnő fent volt az iwiw-en, jöttek az anyukák, apukák. A nagyik még hátra vannak de azt hiszem ők sem ússzák meg ezt az iwiw-es őrületet. Tehát ha jól számolom csupán az aggastyánok és mondjuk a 10 év alatti korosztály marad ki a dologból. Regisztrálva lesznek viszont a diákok - kivéve az alsósokat-, a közép korosztály a fiatalos nagyszülőkkel bezárólag. Magyarországon ugyan még viszonylag kevés otthoni internetező van (20-25 %), de internetezni - néhány munkahelyet kivéve - munkahelyen is lehet, így a jövőben is jelentős számú új iwiw-ezővel számolhatunk. Nem említettem a határainkon kívül élő magyarokat, ők is egyre nagyobb számban regisztrálják magukat. Úgyhogy szép új világ elé nézünk.:)

Úgy vélem az ország legnagyobb adatbázisát hoztuk össze néhány év alatt. Természetesen mint minden adatbázisnak vannak hátrányai is. Félünk tőlük mert attól tartunk, hogy a privát szféránk válik nyilvánossá. Ami igaz is. Támadhatóvá válunk, kitesszük magunkat a kéretlen levelek sokaságának. Hiába vagyunk több mint két és fél milliónyian fent, pillanatok alatt megtalálhatunk bárkit. Ha nem a saját ismerőseink között, hát az ismerőseim ismerősei között. Vagy ha ott sem akkor onnan megyünk tovább. Csupán azt kell tudnunk ki ismerheti a keresett személyt. Ez tulajdonképpen a jó is meg rossz is ebben az iwiw-ben. Jó, hogy megtalálok bárkit, rossz, hogy bárki megtalálhat engem. Paradox egy helyzet, kétségtelen.

Mindezek ellenére én szeretem az iwiw-et. Szeretem, mert pillanatok alatt elérek bárkit. Köztük a hallgatóimat is ha fontos dolgot szeretnék szeretnék üzenni nekik. Meg azért is mert az Üzenőfalon hatékonyan tudok sok száz ember tudomására hozni fontos információkat. Szeretem azért is mert tudom hogyan élnek mikor nem órákon vannak. Sokszor megírják örömeiket, bánatukat. Csak úgy általában, bele a vakvilágba. Aztán ha az ember kellően érzékeny és azt látja, hogy most kicsit boldogtalanok hát jobban odafigyel rájuk.

Nem szeretem viszont az úgynevezett hoax-okat, amikben mindenféle butaságokat írnak ellopott gyerekekről, véradásokról amikről már évekkel ezelőtt is lehetett olvasni stb. És nem szeretem a privát üzeneteket sem az Üzenőfalon. Egy embernek el kell tudnia dönteni, hogy mi való az Üzenőfalra és mi az amit csak egy vagy néhány embernek kell elküldeni. Sajnos sokan nem tudják. De mindezekkel együtt az iwiw jó, csak kicsit félelmetes a növekedése. Vagy 12 éve még az Internet korai szakaszában olvastam valamit. Megpróbálom emlékezetből visszaadni.

Az emberiség egy része számára ma is kérdés: van-e Isten? Na, hogy a kérdést végre meg lehessen válaszolni összekapcsolnak a világban sok ezer korszerű nagy számítógépet hogy tudásukat egyesítsék. Aztán mikor már mind működik megkérdik ettől a hatalmas computer rendszertől, hogy szerinte vajon van-e Isten? Elindulnak a gépek, számolnak villognak hosszú órákon keresztül, aztán egy hatalmas csattanás hallatszik és minden monitoron egyszerre jelenik meg villogva az alábbi pár szó: "Most már van!"

Az iwiw kapcsán azért gyakran eszembe jut ez a nagyon régi írás. De azért azt mondom regisztráljunk minél többen, aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.:)

2 komment

Címkék: Közösségi oldalak

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr445181470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klarissz · www.klarissz.blogol.hu 2007.10.15. 16:59:13

Én bizony kedvelem az iwiw-et. Pontosan arra alkalmas, amire készült...Ismerősökre találni, újra kapcsolatba kerülni a régi osztálytársakkal és hasonló dolgok. Viszont nem szeretem a mindenféle klubok és csoportok jelölését. eleinte morgolódva, de elfogadtam. Mostmár nem. Akit nem ismerek, az egyszerűen nem ismerős. Szóval kedves játékféle lett.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.10.15. 21:47:35

Én is kedvelem de azért már látom a veszélyeit is. De várjuk ki a végét.:) A csoportokkal kapcsolatban ambivalens érzéseim vannak. Ha a falumról van szó szivesen veszem mert összegyűjti földijeimet. De ha pl. a boldogságra vágyók tömörülnek már nem vagyok annyira elragadtatva. Ez már nekem nem egy homogén társaság inkább valami amorf képződmény. Nem mintha nem vágynék boldogságra.:) De a sok boldogtalan mit kezd egymással? Úgyhogy az ilyen csoportosulásokat én is elutasítom.
süti beállítások módosítása