HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Filmajánlat (Halálcsók)

2008.01.13. 22:09 Morgó Medve

Kicsit furcsa cím, egy film címe, én úgy fordítanám, hogy Halál előtti csók, mint ahogy angolul is van (A Kiss Before Dying). Mert valójában erről van szó, de mint tudjuk egy fordítás vagy szép, vagy hű, itt a filmkészítők a szépség mellett tették le a garast. Tehát amiről írni szeretnék az egy amerikai film, címe pedig Halálcsók. Kezdem azzal, hogy nem nagyon szeretem a krimiket és társait. 3 krimi van amit viszont imádok. Egyik Agatha Christie 10 kicsi néger-je, a másik a Sakál napja, a harmadik pedig ez a Halálcsók.

Van már vagy 20 éve, hogy a kuka mellett találtam egy csomó Rakéta regényujságot, szépen összekötve. Korábban soha nem olvastam el egyet sem belőlük, kíváncsian nézegettem hát, majd betettem a trabi csomagtartójába. Napok teltek el míg végre felvittem a lakásba és megnéztem legújabb szerzeményeimet. Lapozgatom, nézegetem őket, egyszercsak elém került egy krimi, Ira Levin írta, talán ugyanezzel a címmel de nem biztos. Beleolvastam, rögtön megragadott. Elolvastam az első részt, aztán a másodikat, éjjel kettőre ki volt olvasva. Közben sem evés, sem ivás, egyszóval nem lehetett letenni. Másnap szépen kitépdestem a folyóiratból a megfelelő lapokat és befűztem egy dossziéba, majd bevittem az egyetemre. Természetesen elmondtam mitől karikásak a szemeim, első főnököm el is kérte azzal, hogy szivesen belenézne. Ő később kezdett hozzá, ott lakott a szobájában, pesti ember volt, hétfőn jött pénteken ment, tehát este kezdte olvasni reggelre éppen csak be tudta fejezni. Hát ilyen regény ez a Halálcsók.

Aztán 1991-ben filmre vitték, izgatottan vártam, hogy nálunk is megjelenjen a mozikban. Más filmeknél meg szoktam várni míg a TV-ben vetítik, most hanyatt-homlok rohantam a moziba. Nagyon jól csinálták meg a filmet, izgalmas, fordulatos, a figyelem egy pillanatra sem lanyhulhat. A főszereplő kiválasztása is telitalálat volt. Matt Dillon Jonathan Corliss szerepében minden várakozást felülmúlt. Aztán később megnéztemn a TV-ben is, magyarul, németül attól függően hol vetítették. Fel is vettem videóra de a kazetta elromlott, nem lehet lejátszani. Tulajdonképpen a kereskedelmi csatornák programjait csak azért nézem évek óta hátha vetítik valamikor. Nagyon szerettem volna ajánlani mert tényleg nagyon jó film. De hát nem tűzték műsorra. Aztán tegnap átnéztem a jövő heti műsort és mit látnak szemeim? AZ MGM nevű csatornán szerda este 20.30-kor vetítik. Ezen az MGM-en én még jó filmet nem láttam. Nekifutottam néha egynek-egynek de 20 perc után feladtam. És most meg itt lehet Halálcsók-ot nézni. Ez nem igaz! Hát igazán megdicsérem őket. :)

A történetből nem szivesen árulok el semmit. Egy kriminél óvatosnak kell lenni. Annyit azért elmondok, hogy másképpen végződik a regény és másképpen a film. Csütörtökön elmesélem, hogyan ért véget a regény. Tehát ne feledjük: szerda 20.30 MGM csatorna! Akit érdekel kukkantson be a www.port.hu-ra:

http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=6162310&i_where=1&i_where_tv=1

De én inkább nem tenném..Majd szerdán 23 órakor.:)

Szólj hozzá!

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr855181516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása