HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Miért is nem ajánlok jó filmeket ha ritkán is, de előfordulnak?

2008.04.13. 09:58 Morgó Medve

Újabban meggondolom a filmajánlatokat. Kicsit visszahúzódtam. A "Halálcsók"-kal kivételt tettem mert egyszer már leégtem ezzel a filmmel, - igaz nem az én hibámból - másrészt azt tényleg kimagaslóan jó filmnek tartom. Hogy miért ez a visszahúzódás? Elmondom.

Itt van például egy sorozat az m2-n. Emir Kusturica bosnyák rendező filmjeit kezdték vetíteni néhány hete szombat esténként. Nem könnyű filmek ezek, de mindegyik egy dokumentum az adott korról, igazán igényesen megcsinálva. Ha jól emlékszem kezdődött a "Cigányok idejé"-vel, aztán a múlt hét szombaton következett az "Emlékszel még Dolly Bellre?". Megmondom őszintén felmerült bennem, hogy ajánlom lelkes és kitartó olvasóimnak megnézésre a sorozat filmjeit. Jó filmek ezek, de azért nem mindenkinek. Így aztán letettem róla. Letettem azért is mert későn vannak. A dolgozó ember este 23-24 óra tájban már lefeküdni készül nem egy másfél- vagy két órás filmbe belevágni. És hát akkora filmbolond sem mindenki, hogy mindenféle ismeretlen filmekre beindítsa a videót csak azért mert én ajánlom. Így aztán nagyokat hallgattam róla. De mikor láttam, hogy péntek (azaz tegnap) este bemutatják Kusturica szerintem legjobb filmjét a "Papa szolgálati útra ment" címűt egy picit meginogtam. Mert azért ez tényleg egy nagyon jó film.

A történet az ötvenes évek világába visz bennünket vissza amit az én korosztályom és a nálam idősebbek jól ismernek. Igaz, mi ötvenesek-hatvanasok már csak leírásokból, de azért ez kicsit, mégis másabb mert Tito Jugoszláviájában játszódik. Annak a Titóénak aki 1949-ben ugyan letért a Sztálin által diktált szocializmusba vezető útról és saját úton indult el, de azért a személyi kultuszt és a koncepciós pereket, az ártatlan emberek börtönbe zárásának gyakorlatát csak átvette. A film főhőse is egy ilyen eljárásnak lesz az áldozata. Bár ő megússza élve a dolgot pár év "szolgálati úttal".

Szóval szívesen ajánlottam volna, de szégyelltem magam mások helyett, hogy egy ilyen filmet egy perc híján 23 órakor kezdenek, vagy egy héttel előbb a másikat pontban éjfélkor. Persze szombat estékről van szó, másnap lehet aludni, de azért mondjuk meg őszintén nem egy Kusturica film miatt fogunk itt kuksolni másfél-két órákat a TV előtt. Így aztán nem javasoltam, bár biztosan sokan vannak akik még nem látták. Úgy láttam nincs sok értelme. Sajnos. :(

5 komment

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr335181568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katsa 2008.04.14. 09:31:50

Kedves Morgómedve, nem tudom, miért lepődsz meg ezen. Teljesen nyilvánvaló, hogy ez az ország zászlajára tűzte a népbutítást. Jó néhány éve már, hogy elkezdődött - és azóta is tart -, hogy az olyan filmeket, ami csak egy picit is igényesebb, és nem öldöklős, robbantásos, mindent szétzúzós, gyilkolós, katasztrófás, tépd ki a belemes, kukkoló-villás, győzikés, mónikás, stb. téma, annak a kezdését eleinte 22-23, később 24, mostanság pedig már éjjel 1 sőt 2 órára is elhúzzák. Egyszóval, ha a "papírformát" nézed, akkor úgy tűnik, mintha adnának Ők "kultúrát", de arra nagyon vigyáznak, hogy az ember azt ne tudja megnézni. Mert a normális ember ebben az időben már alszik, aki meg nem, az úgysem ezeket fogja nézni az éjszaka közepén. A késői kezdés ellenére én megnéztem - volna - másodszor is az ajánlott Halálcsókot, de ugye mondanom sem kell, hogy akkor is azt az igénytelen, limonádé feldolgozást adták le, mint amit először. Azért, ha ráakadsz valami jóra, nyugodtan jelezd. Majd mindenki eldönti, hogy mit kezd vele. Lehet, hogy 10-ből 8-at nem érdekel, de azért a maradék kettő is számít (szerintem):-)

Ismeretlen_26298 2008.04.14. 19:35:36

Tudod Kedves Katsa én nem is meglepődve vagyok igazán hanem sajnálom, hogy így alakult. Én is látom az ország elbutulását és tudom nem lehet megállítani. Pedig a buta emberek nem tisztelik az értékeket (látjuk a fémgyűjtők tevékenységét), nem tisztelik a törvényeket sem (ezt is látjuk, gondoljunk csak az önbíráskodásokra, hétvégi házak feltörésére, termés letarolásokra, erdők kivágására), brutálisak, embertelenek stb. Mégis a folyamat megállíthatatlannak tűnik, és ez tényleg aggódalomra ad okot. Pedig a mi országunk nem elég gazdag, hogy megengedhetné magának azt, hogy buta, képzetlen polgárai legyenek. Az értékes filmek nevelnének is és nem csak ökörségekeket közvetítenének - ha nem éjszaka vetítenék őket. És ez ténylag csak alibire jó. Persze jelzem majd, ha lesz valami jó. Igazad van a kettő is valami.:) A Halálcsók-ot is figyelem majd, de ha erre járnál odaadnám megnézésre. Postázni már nem érdemes mert az is irgalmatlanul drága lett.

bikfic 2008.04.15. 08:06:43

Kedves Morgó, kissé megkésve, de nagy szeretettel köszöntelek névnapod alkalmából, Isten éltessen! :)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.04.15. 09:07:53

Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy.:)

katsa 2008.04.23. 10:01:22

Kedves Morgó, nagyon köszönöm a felajánlást, feltétlen élni fogok vele. Visszatérve az eredeti témához, valamit azért csak ki kellene találn(unk)i, hogy a műsorszerkesztők szándéka egy kicsit veszítsen a lendületből. Nekem ugyanis meggyőződésem, hogy ez a folyamat szándékos. Vagy csak szimplán nekik ez a színvonaluk? Ez nagyon elszomorítana :-(
süti beállítások módosítása