HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Borbála-napi ünnepségek

2008.12.07. 17:15 Morgó Medve

December első napjai minden évben Szent Borbála nevéhez kötődnek. Mint egy társadalmi-szakmai szervezet egyik egyetemi vezetője sok meghívást kapok a Borbála-naphoz kötődő ünnepségekre mint ahogy ebben az évben is. Így aztán a bányász egyenruhám - ahogy mondani szokták - csúcsra van járatva és többnyire csak éjszaka nincs rajtam. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy viszonylag józanul sikerül átvészelnem decembernek ezeket a nevezetes napjait.:)

Csütörtökön a harmadéves hallgatók rendeztek szakestélyt, ami nem igazán Borbála napjához kötődött, de mivel 4-én volt az elnök megemlékezett erről a mártírhalált halt szép leánykáról. Aki - többek között - a bányászok védőszentje is. Sajnos ezek a szakestélyek nem igazán támogatják az én "Egyszer hopp, másszor kopp" elveken nyugvó fogyókúrámat, mert imádom a zsíros kenyeret ecetes hagymával. Ráadásul a szokásostól eltérően most lila hagyma volt ami állítólag kedd óta - tehát 2 napon keresztül - ázott már az ecetben. Nem sikerült kiderítenem, hogy ennek valami sajátos gasztronómiai okai voltak-e vagy egyszerűen a lányok ekkor értek rá hagymát tisztítani meg aprítani. Ezen sem csodálkoznék egyébként, utolsó előtti hétnél tartottunk a múlt héten, mostanában naponta 2-3 Zh-t is megírnak szegények. Szerda esténként például nálam. :) Minden esetre akármi is volt az oka, nagyon finom volt. Jól árjárta az ecetes lé mégsem ázott el, szinte szétomlott az ember szájában.

Pénteken egy doktori védést követően kellett néhány szendvicset elpusztítatnom, majd ezt követően egy kiállítás megnyitóra rohantam ahol szintén gondoskodtak a szellemi táplálékon kívül egyéb táplálékokról is. Itt - talán a kiváló forralt bor hatására - aztán tényleg a mohóság bűnébe estem, volt is lelkiismeret furdalásom utána.

A szombat jelentette számomra az ünnepségek csúcspontját. Elutaztam falumba ahol a templomban mise keretében egy igen szép Borbála-napi ünnepségen vehettem részt. Csak emlékeztetem rendszeres olvasóimat, hogy szeptember végén is ott jártam. Ezt csak azért írom mert most már egyre több embert köszöntöttem ismerősként és úgy vettem észre ők is újra rózsaiként fogadtak. Az ünnepség tényleg szép volt, jól harmonizált a bányászat egyik vezetőjének Borbála-napi köszöntője a tisztelendő úr által celebrált misével. Ezt követően ismételten alkalmam volt elfogyasztani néhány töltött káposztát aminek az útjat egy kis sertéspörkölttel készítettem elő. Desszertként néhány túrós- és mákos rétes szolgált és hát közben rengeteget beszélgettünk. Kora délután indultam haza, igyekeznem is kellett, estére megint szakestélyre voltam hivatalos. Egy kis pihenés után újra útra keltem majd egy nagyon jó hangulatú szakestélyen vettem részt. Ezt nem hallgatók szervezték hanem borsodi bányászok. Természetesen mint vendégek jelen voltak hallgatók is.

És ezek után illene már tényleg nyilatkozni valamit mi is van ezzel a híres fogyókúrával? Hát örömmel jelentem, hogy vannak sikereim. Múlt héten kedden 121 kiló voltam, ami közel 4 kiló fogyást jelentett. Arra gondoltam, hogy megvárom, hogy 120 kiló alá menjek és akkor leírom tapasztalataimat. Hát úgy tűnik erre most kicsit várni kell. De amikor ez alá megyek feltétlenül megosztom tapasztalataimat kedves olvasóimmal. Úgy tűnik nem sokáig kell várnom mert a közel jövőben nem látszik semmi olyan alkalom ahol esetleg ismét elcsábulhatnék. Ennek jegyében kívánok kellemes hetet minden Morgómedve olvasónak.:)

10 komment

Címkék: Bányász ünnepek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr735181681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stali 2008.12.09. 10:46:51

A fűszerek közül hagyd el a lelkifurdalást, aztán majdcsak kopik az a súly, ha egy kicsit MOZOGSZ is. Egy kis tőtikápit.... én is, én is! Nekem még előétel se kell hozzá, csak egyetlen aranyos kis szárma, egy kevés szálasával, na, egy pötty tejföl, meg egy szép, nagy, friss kenyérke. Éhes lettem.

Ismeretlen_14594 2008.12.09. 10:58:29

Hehe, elképzelem, ahogy Morgómedve mozog egy kicsit a fogyókúra érdekében :-)). Stali: én már évek óta mondom neki, de nem hallgat rám.

Ismeretlen_89040 2008.12.09. 17:19:37

Öööööööö,hát,ezeket én is végigenném.Ebben a sorrendben:-)

Ismeretlen_26298 2008.12.09. 19:59:28

Sajnos nekem a mozgás nem megy, félek, hogy elcsúszom vagy kiugrik, kificamodik a bokám. Futásra gondolok. Úszásnál ez a veszély nem áll fenn, viszont én nem úszom hanem csak uszingálok ez meg kevés energiát igényel. Sajnos. Marad a kalóriaszegény étrend amire megint beálltam. Gigi valóban évek óta mondja, hallgatnék is rá dehát mint írtam kicsit félek már a futástól. :)) Valóban vidám dolog lehet elképzelni engem amint mozgok.:) És most a kajákról. Hát nem csodálom, hogy felkeletettem érdeklődéseteket, igazán finom dolgokat ettem. És ez nem holmi éttermi szakácsok műve, ezeket falusi asszonyok főzték.:))

stali 2008.12.10. 09:10:54

(((((((napi 2xfél óra séta!, nem futás, mert arra aligha vagy(unk) képes(ek). Csak éppen szükséges lenne)))))) Én a rántott csirke (felső)combot is NAGYON szeretem.

Ismeretlen_14594 2008.12.10. 11:39:14

Engem futásra nem nagyon lehetne rávenni. Nem félek én a kificamodástól, csak egyszerűen utálok futni. De ahogy stali is mondja: a séta jó. Persze nem a kényelmes, hanem a tempós. Mondjuk mehetnél gyalog az egyetemre :-). Meg a lépcsőkön is lehetne menni lift helyett. Sokat számítana :-).

ferko 2008.12.10. 12:28:56

Emlékeim szerint az avas nincs messze az egyetemtől, mehetsz gyalog is (vagy elöbb szállsz le a buszról). Eleinte nehezen megy, de hamar megszokja az ember es korabban elkepzelhetetlennek tűnő tempóra is képes lesz. Vagy bicaj, ami nem lassabb mint a busz. A megspórolt bérlet árát pedig költsd sörre.

Ismeretlen_26298 2008.12.10. 14:21:40

Hát ezzel a mozgással persze igazatok van, csak már én sem vagyok annyira mozgékony, hogy futásra gondoljak, ez a gyaloglás kicsit megmozgatta a fantáziámat. Volt már erről szó korábban is de hát a lustaság erősebb volt. Az egyetem kicsit messze van, 3.5 kilométer, de a fele lehet, hogy elég lenne. Majd meglátom.:) Stali ha én itt felsorolnám mit szeretek nagyon, sokáig tartana végig olvasni.:) A bicaj sajnos nem megy, nem tudom hová rakni, a lakásba meg nincs kedvem felcipelni. Hát köszönöm a sok jó tanácsot, látom drukkoltok nekem ami jól esik.:)

Ismeretlen_14594 2008.12.10. 14:28:09

szobakerékpár? :-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.12.10. 14:33:03

Hát azon már tényleg nem tudom elképzelni magam.:) Majom a köszörűkövön.:)Akarom mondani Morgó..:))
süti beállítások módosítása