HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Ziegler ostya

2009.05.13. 05:25 Morgó Medve

Valamelyik nap pakolgattam a szekrényekben és kezembe akadt egy zacskó, benne néhány ostyával. Úgy is mondhatnám, hogy Ziegler ostyával, de nem biztos, hogy sokan ismerik. Pedig érdemes megismerni, bár hízékony embereknek nem ajánlanám. Ha az ember felbont egy csomaggal nehezen fogja abba hagyni. Igaz a nem hízékony is, de neki azért nem árt annyira. Imádom, ezért elkerülöm, pedig igazán finom dolog.

Én akkortájt ismerkedtem meg velemikor megnősültem. Jó régen volt már, egybeesett azzal amikor megkaptam a diplomámat. Akkor már a pesti rokonok rendszeresen ezt ajándékozták Miskolcon amikor időnként lerándultak a fővárosból. Ahogy elmondták a Kodály körönd egyik pontján volt a lelőhely ahol - jelentős sorban állás után - hozzá lehetett jutni az áhított édességhez. Tényleg finom dolog volt, körcikk alakú lapok között fehér színű édes krém lapult. A lapok omlósak voltak, a krém finom. És kissé hajlamos az avasodásra. De erről kicsit később.

A család ahová - úgymond - benősültem  nem túl sűrűn járt fel a fővárosba, így aztán mikor én bekerültem gyakran kaptam feladatul, hogy ha Pesten járok ugorjak már be a Köröndre és hozzak Ziegler ostyát. Akkorra már valami miatt csökkent a sor hossza. Mikor összegyűlt 8-10 ember odaugrott a fél négyzetméternyi ablakhoz egy trikós pasas, gyorsan kiszolgálta őket és ment is vissza a sütődébe. Gondolom meglehetősen kisipari módszerekkel süttette Ziegler úr az ostyáit. Ilyenkor jól felpakoltam aztán legközelebb egy családi rendezvényeken találkoztam velük újra, sajnos leggyakrabban elég avas formában. Az asszonyok ugyanis - mivel elég nehezen jutottak hozzá, én sem minden héten fordultam meg a fővárosban - őrizgették a kivételes alkalmakra az meg szegény a szekrények aljában elkezdett avasodni. Így aztán néha tényleg nehezen lehetett elropogtatni az ostyákat annyira avas volt már benne a krém. Ilyenkor az ember esze meg azon járt, hogy vajon a háziasszony tudja-e, hogy ez az ostya avas már? De azért nagy gondot nem csináltam belőle én sem, volt ezeken az összejöveteleken elég sok más ennivaló, el volt az ember azokkal.

Aztán jött a rendszerváltás, úgy hallottam Ziegler úr örökösei megvették a háború után államosított gyárat és most már nagyüzemi módszerekkel termelik az ostyát. Így aztán megjelentek a boltok polcain is, nem kell már a Köröndre zarándokolni érte. Igaz, keresgetni kell a boltot is meg a polcon a terméket is de azért megtalálható. Én ugyan nem szoktam venni de úgy hallottam a Kaiserben lehet kapni. Ez ugyan nem a reklám helye, de szeretném ha azok akikben felkeltettem a kíváncsiságot hozzá juthassanak. Ha meg Ziegler úrék fülébe jutna kis írásom és szívesen megajándékoznának néhány csomaggal szívesen beosztom majd néhány hétre. Már csak a nosztalgia kedvéért is.:))  

6 komment

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr855181762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2009.05.13. 12:51:44

Én is nagy Ziegler-ostya rajongó vagyok,finom is az!Mondjuk én mindeféle verzióját szeretem,nem csak a kereket,mint Gombóc Artúr:-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu/ 2009.05.14. 05:27:27

Örülök, hogy nem csak én imádom.:) Én igazából a mandulát kedvelem, azt hiszem így hívják.:)

bikfic 2009.05.14. 22:54:39

De finom is az, hajjaj! :)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.05.15. 05:19:52

Úgy látom érdemes volt Ziegler úréknak visszaadni a céget.:))

beckzsu · http://beck.blog.hu 2009.05.19. 07:24:34

Én is emlékszem (sajnos), amikor a Köröndön lehetett csak venni ilyet. Nekem nem volt nagyon messze, de mégis csak ritkán került rá sor. Most is, hogy sokfelé lehet kapni, csak ritkán engedem meg magamnak - önfegyelem is van a világon ;) De nem csak az édes, a sajtosuk is nagyon jó volt.

Ismeretlen_26298 2009.05.20. 06:48:14

Valóban nagy önfegyelem kell hozzá. Régebben mikor ajándékba kaptam addig ettem amíg volt a zacskóban.:) Érdekes, ez a sajtos nálam kimaradt.
süti beállítások módosítása