HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Schmidt története

2010.01.09. 19:55 Morgó Medve

Sokáig gondolkodtam azon milyen címet is adjak mai írásomnak. Végül a film címe mellett döntöttem. Adhattam volna a főszereplő nevét is, de valahogy túl nagyívűnek éreztem. Maradt hát a film címe. Egyébként a filmet az RTL Klubon vetítették, véletlenül fedeztem fel, nem szoktam én ezt a csatornát nézni. Egyedüli ami érdekes számomra amikor összeverekszenek a Mónika show-ban, de ezt akkor nézem meg a Youtube-on amikor akarom. Most véletlenül akadt meg a szemem a film címén, szórakozottan beleolvastam a tartalomba és bekarikáztam. Sőt, csütörtökön még be is programoztam. Végül élőben néztem végig mert fájta a hátam és hamarább hazajöttem.

Nem volt rossz film. Jack Nicholson játszotta a főszerepet. Egy férfit alakított aki 67 éves korában nyugdíjba vonul és megkezdi jól megérdemelt pihenését hű hitvese mellett, akiről most hogy több ideje van rá odafigyelni rájön, hogy nem is érti mit keres mellette és egyre inkább tehernek érzi. Nem sokáig kell azonban az asszony egrecíroztatásait elviselnie mivel egy szívroham végez a hű hitvessel. Akiről néhány hét múlva kiderül, hogy nem is annyira hű, azonban ne ragadjunk itt le, ez mellékszál, menjünk inkább tovább.

Warren - mert így hívják hősünket - egyre inkább nem tud mit kezdeni magával és hirtelen megszaporodott szabad idejével. Így aztán a - felesége óhajára megvásárolt hatalmas lakóbusszal - elindul Denverbe szeretett lányukhoz aki esküvőre készül egy fiatal emberrel, aki sokmindenbe belekezdett már, de igazából még nem vitte semmire. Történetünk idején éppen eladó egy üzletben ahol vízágyakat próbál rásózni meggondolatlan vevőkre. Warrennek nem tetszik a vőjelölt, próbálja is lebeszélni lányát de nem sikerül neki, a lány hozzá akar menni Randall-hoz a mihaszna fiúhoz. Végül Warren megadja magát, az esküvőn szép beszédet mond majd kirohan a mosdóba. Kelletlenül bár de végigasszisztálja a lánya templomi esküvőjét is majd hazatér otthonába és egy levél várja valamint egy gyermekrajz. A levelet egy 6 éves afrikai fiúcska nevében nevelőnője egy apáca írja mivel a kisfiú még nem tud írni. És akit Warren rendszeres pénzküldeményeivel támogatott az elmúlt hónapokban. Az apáca a teljesen árva kisfiú nevében megköszöni Warren leveleit valamint a pénzt és viszonzásul egy rajzot küld neki. Egy rajzot amint egy felnőtt és egy kisfiú fogják egymás kezét. És Warren nézi a rajzot és elsírja magát. Nyilván ekkor döbben rá mennyire több szeretetet hordoz ennek a 6 éves árva afrikai kisfiúnak a rajza akit soha nem látott, mint egész 67 éves élete. Valami ilyesmit éreztem mikor a síró Jack Nicholsont láttam.

És akkor most pár sort róla is. Szeretem őt mint színészt. Nagyon tehetséges, jó színésznek tartom. Igazából akkor ismertem meg amikor a "Száll a kakukk fészkére" című filmben a fenegyerek McMurphy-t alakította. Minden szereplő kiválóan végezte a dolgát de az abszolút főszereplő mégiscsak ő volt. Aztán emlékezetes még számomra amikor Jessica Lange-val a "Postás mindig kétszer csenget"-ben alakította a férfi főszerepet. Ebben a mostani filmben látszik, hogy ő sem maradt fiatal és hogy ebből a filmből nem egy kicsit rózsaszín ködben úszó amerikai film lett az jelentős részben neki, az ő hiteles alakításának köszönhető. A dramaturg és a rendező csak megmondják milyennek szeretnék látni a szerepet, de hogy az milyen lesz a valóságban az leginkább a színésztől függ. És Jack Nicholson "hozza  a figurát". Már ezért is érdemes volt megnézni ezt a filmet.

És ha már szó esett egy amerikai esküvőről nézzünk meg egy esküvői bevonulást a Youtube-ról. Megnéztem már néhányszor, mindig élvezettel néztem végig. Végül is egy  jó buli az egész amihez mosolyogva és nevetve asszisztál a lelkésznő az oltár elől és a násznép a padsorokból. Nem kis pénzbe kerülhetett a sok - nagyjából azonos ruha - és nagyra értékelem a barátokat akik vállalkoztak arra, hogy így tegyék emlékezetessé a barátaik esküvőjét. Lenyűgözött az urak és hölgyek ruhája ami nem egy túldíszített valami, de egyformán ízléses a fiatalabbak és idősebbek számára is. Ez fokozottan érvényes a hölgyek ruhájára amely egyszerű, és ugyanakkor elegáns. Szinte észre sem lehet venni a teltebb idomokat, vagy ha igen ezek vonzónak tűnnek a férfiszemek számára amint libegnek befelé. Ezek után  nézzék meg a Morgómedve olvasói is:

https://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0&feature=fvst

Remélem tetszett.:)

5 komment

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr865181867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2010.01.09. 20:48:41

Jessica Lange lesz az a Kidman :)

RolloJuve 2010.01.09. 21:21:13

A filmet nem láttam, de ez a videó a végén nagyon jó :) "Szinte észre sem lehet venni a teltebb idomokat" Főleg ha képzeletben a képarányt kijavítjuk 2,35:1-ről az eredeti 16:9-re. :D

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.01.09. 21:22:43

Ferko, igazad van. :) Kösz, mindjárt kijavítom.:)

Ismeretlen_26298 2010.01.09. 21:31:25

Ezt az aránykijavítást én nem is nagyon értem de ha csak képzeletről van szó akkor oké a dolog, az megy.:) Egyébként mitől lett ez az eredeti 16:9-ből 2.35:1?

RolloJuve 2010.01.10. 12:15:18

Egyszerűen csak rosszul lett beállítva konvertáláskor, legalábbis figyelmetlenségből nekem sikerült néha rontani. Kb, mint amikor a televízióban elfelejtik a "fekete csíkokat" betenni alulrafölülre és akkor elnyúlt fejű lesz mindenki, a Hold meg nagytotálban tojás :)
süti beállítások módosítása