HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Árvíz

2010.06.07. 18:58 Morgó Medve

"- Rég láttalak, Pelikán.

A gátőr úgy néz rá, mintha sose látta volna.

- Hát igen...a nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

A vasutas nem érti.

- Mit beszélsz? Ez a rohadt folyó elviszi mindenünket.

- Milyen folyó? - néz a semmibe Pelikán.

Milyen folyó? - kezd most igazán dühbe gurulni a vasutas. - A Duna. A te Dunád.

Pelikán révetegen mondja.

- Hát igen elvtársak. Az élet nem egy habos torta.

A gutaütésre amúgy is hajlamos vasutas most már nyakán kidagadó erekkel ordít.

- Habos torta?!... A kurva jó nénikédet, ez neked habos torta? - A piszkos hullámokra mutat.

Pelikán csendben nézi a vizet. Mintha most látná először. Szinte magában motyogja:

- Itt valami tényleg nem stimmel..."

Ki ne ismerné fel honnan az idézet. Igen, Bacsó Péter filmjéből, illetve én a könyvből másoltam ki. Mi idősebbek még emlékszünk rá, hogy "A Tanú" a film sikere kapcsán megjelent könyv alakban is a Rakéta regénytárban, a Magvető kiadó gondozásában.

Mostanában valahányszor meglátom a TV-ben a vizet ami mindent elvisz ez a pár sor jut az eszembe. Meg a film, ahol Pelikán ül a fán, körülötte mindenütt víz amerre csak a szem ellát és mellette egy csónak halad el amiben az említett vasutas ül néhány további szerencsétlennel.

Hát sajnos errefelé egyre rosszabb a helyzet. Most már én is egyre közelebb érzem az árvizet. Fizikailag még nem, mi egy hegyen lakunk, ott is egy emeletes házban, tehát minket közvetlenül nem fenyeget a víz. De mások nagy bajba kerültek. Az egyetemen egy héttel meghosszabbították a vizsgaidőszakot. A hét végén egyik hallgatóm írt, hogy nem tud jönni ma vizsgázni mert Felsőzsolcán lakik és nem tud bejönni, a várost körülzárta a víz. Ma már láthatjuk, hogy tényleg így van. Kicsit viccesen meg is jegyezte, hogy esetleg csónakon tudna jönni. A dolog szombaton 11 felé történt, remélem mégsem került sor csónakázásra. Aztán ma délelőtt egyik levelező hallgatóm megírta az írásbelit és mondta, hogy ő akkor menne haza. Mondom neki várjon, ha fél jegyre írta, megkérdezem szóban is, hátha így meglesz a kettes. Még nem tudhatta hányasra értékeltem a dolgozatot még ki sem nyitottam. Nagy nehezen rávettem várjon 2 percet amíg megnézem. Szétnyitottam belenéztem, és azt mondtam menjen, megvan a kettes. Később láttam, hogy hármast is tudok neki adni. De ő már akkor ki tudja merre járt. Ónodra ment ahol a Sajó és a Hernád összefolyik. Békés folyócska mindkettő de most meg vannak vadulva. Aztán mikor kijavítottam a dolgozatokat a többieknek kezdtem felajánlani a szóbeli lehetőségét hátha meglesz a kettes. A többség elfogadta a lehetőséget, egyikük viszont mindenáron menni akart. Írjam be az egyest - mondta - majd jön legközelebb, most nem tudott rendesen felkészülni. Szegény feszült, ideges volt. Elengedtem. Ki tudja honnan jött és mire megy haza.

Borsodban mostanában sok a baj. Megszoktuk, hogy tavasszal a nagy folyók okoznak gondot. Valahogy hozzájuk "illik", hogy házakat vigyenek el, településeket vágjanak el a külvilágtól. Mutasson nekem valaki egy filmet vagy könyvet ami a Sajó, Hernád vagy a Karasica kiöntéséről szól. Az árvízi hajós Wesselényi Miklós is a Duna jeges árjából mentette a pestieket és a budaiakat. Ezekre az előbb említett folyókra - úgy emlékszem - nem voltak jellemzőek a nagy áradások. Időnként kiöntöttek persze. Én is rakodtam a bálákat a Pamutfonodában a hetvenes évek közepén. De tavaszonként a nagy bajokat nem ezek szokták okozni. Hát most nagy a baj itt Borsodban. Elkél a segítség. Emberi munkaerőben is, pénzben is.

Ma délután egy Power Point fájlt kaptam amelyben képek sorjáztak, leginkább a víz által körülzárt Felsőzsolcáról. Szomorú tekintetű, fáradt és elcsigázott zsolcaiakról. Láthattunk légi felvételeket összedőlt házakról, tantermekben ideiglenesen elhelyezett árvízkárosultakról. Szívszorító volt végignézni, még most is könnybe lábad a szemem ha rágondolok. Ha akkor bejött volna valaki szobámba biztos zavarba jövök. Szerettem volna megmutatni a Morgómedve olvasóinak is de nem tudom. Technikailag nem tudom. Kissé romokban heverő anonimitásomat szeretném továbbra is megtartani, ezért vagyok nehéz helyzetben. Ha valaki aki már megkapta feltenné valahová, ahonnan bárki letölthetné - és nem csak 10 alkalommal - szívesen közzé tenném itt az elérhetőséget. Vagy ha írna a Morgó honlapján lévő címre akkor elküldeném.

Egyébként 10 letöltés innen lehetséges:


http://s2.toldacuccot.hu/letoltes?sid=65a025da7419675253d60b9197eb211d&file=segitsunk%21.pps

Meg 10 innen is:

http://oriasmail.citromail.hu/dl/?tid=60d8517f6222e93167ec17af9ee623

Végül a mi javainkról nagyon röviden. Mályiban úgy néz ki nem fenyeget árvíz. Van ott ugyan egy Hejő nevű patak de most - úgy tűnik - nyugton marad. Tegnap kimentem, szép idő volt, levágtam a füvet. Morzsiék megvannak, az egy kiló baromfi párizsit örömmel nyakalták be. Hát ezek a hírek errefelé. Szomorúak, veszteségekről szólnak. Várjuk a jobb időket és megpróbálunk segíteni. Ha mással nem tudunk akkor pénzzel.

Szólj hozzá!

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr615181933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása