HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Új szabálysértési bírságok a közlekedésben

2010.11.02. 17:00 Morgó Medve

Egész reggel azt hallottam a hírekből, hogy parlamenti képviselők javaslatára megváltoznak a szabálysértési büntetési tételek. Ezentúl lehet, hogy a mostani "tarifák" ötszörösét is kifizethetjük egy rossz helyen való parkolásért vagy egy biztonsági öv be nem kapcsolásért. Aztán a hírolvasó minden alkalommal hozzátette, hogy aki a helyszínen elismeri a szabálysértést nem fellebbezhet, sőt méltányosságra sem számíthat. Hát igen, logikus a dolog. Elismerem, befizetem, estére a GH (Gazdasági Hivatal) bekönyveli, jövő héten meg a pénzügyminiszter már el is költi. Hová is fellebbezgethetnék én már? A végén még megnyerem és vehetik vissza valahonnan. Kifizettem, elköltötték és kész. Végül is tiszta sor.

Aztán elkezdtem gondolkodni. Mi van ha nem ismerem el a szabálytalanságot? Akkor fellebbezhetek a döntés ellen, sőt méltányosságot is kérhetek. Lehet, hogy meghallgat egy szabálysértési előadó, elsírom neki a bánatomat, indok mindig akad, mégsem egy táblázat alapján róják ki rám az ötszörös büntetést. Különben is addig még sok minden közbejöhet, időben elhúzódik a döntés, hátha jobban jövök ki a dologból. Az egész beharangozás nekem azt sugallja, hogy az autósok rosszabbul járnak ha elismerik a szabálysértést mert elesnek a jogorvoslat lehetőségétől és adott esetben a méltányosságból eredő büntetés mérsékléstől is. Tehát mire biztatnak bennünket? Hogy ne ismerjük el. Holott szerintem ezzel a helyszínen való rendezéssel mindenki jól jár. Nem kell az ügynek dossziét nyitni, nem kell embereket alkalmazni akik a fellebbezést elbírálják,  a méltányolható okokat mérlegelik.

Megkockáztatom, hogy a helyszíni rendezés esetén kedvezményt kellene biztosítani a büntetés mértékéből. Mondjuk 20 % erejéig. A delikvens elismeri, kifizeti, a dolog el van intézve. Nem jut eszembe hol de valahol van olyan, hogy ha készpénzzel egyenlítem ki valaminek az árát kevesebbe kerül Itt nem a készpénz a lényeg hanem az elismerés, tehát elismerem, tessenek küldeni a csekket. De alacsonyabb összegről.

Én egyébként világéletemben elismertem minden vétségemet. Udvariasan segédkeztem az adatok felvételénél, még a mosolyt sem sajnáltam a csinos rendőrnőtől. Ez általában bejött. A csekk vagy nagyon alacsony összegről szólt, vagy valahogy "elfelejtették" elküldeni.

Ez a reggeli híradás nekem ebben a formában azt sugallja, hogy az kerül hátrányba aki elismeri, hogy hibázott. Holott a büntető eljárásoknál enyhítő körülménynek számít ha elismerjük a bűn elkövetését. Itt ugyan csak szabálysértésről van szó de valahogy mégis ugyanarról: annak elismeréséről, hogy hibáztunk és készek vagyunk vállalni a következményeket. Ezt a tényt kellene méltányolni, értékelni és főleg jutalmazni. Nem pedig riogatni azokat akik elismerik, hogy hibáztak és készek fizetni.

Ez az egész addig érthetetlen amíg ki nem derül, hogy ha viszont nem ismerjük el, hogy hibáztunk és felvállaljuk egy költséges gépezet beindulását és veszítünk, no akkor fizetünk majd csak igazán, mint a katonatiszt. De erről nem szólt a reggeli híradás.

Itt meghallgatható egyébként:

http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/11/02/09/Ma_reggel_2010_november_2_.aspx

A fél 7-es híreket érdemes meghallgatni, utána minden fél órában azt ismétlik.

 

2 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr285181994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2010.11.02. 20:34:29

A helyszínen nincs lehetőség kiegyenlíteni a kiszabott büntetést. A szerv nem fogadhat el pénzt elvileg, csak ha egy kicsit korrumpálható. De erről nem ad számlát vagy csekket. Én most várok egy 40000-60000 közötti bírságot gyorshajtásért. A lányom barátja az én nevemen nyilvántartott kocsival 50 helyett 81-el száguldott lakott területen belül Tatán!!Kb. 3 hete kaptam meg a szombathelyi kapitányságról a határozatot a tényről, és várom a csekket. fellebbezésnek helye nincs, méltányosságból való csökkentésnek szintén nincs. Szép ajándék lesz a karácsonyfa alá. Ha minden igaz 30 napon belül ki kell küldeni a csekket. Én kérhetem hogy mutassák meg a videót, a műszer OMH által hitelesített bizonylatát, hogy ez éppen náluk volt-e? és még vagy 10 másik bizonylatot a sebességmérő berendezésről. A további macerát a rendőrség felé a www.totalkar.hu oldalon meg lehet nézni.

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.11.03. 20:10:55

Tudom cimbora, ezert írtam, hogy befizetem.:) Sajnálom, hogy beleszaladtatok egy traffipaxba, elég rendesen megszámítják mostanában. Kicsit elszaladt velük a ló. Mármint a büntetések aránytalanul nagyok.
süti beállítások módosítása