HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Büntethetőség

2011.05.08. 17:12 Morgó Medve

Azért amikor én gyerek voltam - úgy emlékszem - komoly visszatartó erőt jelentett, hogy engem ugyan nem lehet felelősségre vonni, de a szüleimet igen. Én már nem emlékszem, hogy kitől és hol hallottam ezt először de nem is ez az érdekes. A lényeg, hogy közöttünk gyerekek között az terjedt el, hogy ha mi rosszat teszünk akkor nem minket büntetnek meg hanem a szüleinket.

Szó esett még javító intézetről is, de ez egy kicsit homályos dolog volt számunkra. Tudtuk azt is hogy a közelünkben - Aszódon - van egy ilyen intézmény, de nem tudtuk kik is kerülnek oda és főleg miért. A múltkor rákerestem az Interneten, hogy létezik-e még javító intézet egyáltalán. Úgy láttam létezik, bár az oda kerülés módja nem világos számomra. A múlt héten valami olyasmit hallottam a TV-ben, hogy a Gyámhatóság dönthet ezekben a kérdésekben. De hosszú ideig nem hallottam sem a Gyámhatóságot emlegetni sem pedig a javítóintézeteket. Csak azt hallottam, hogy az elkövetők gyermekkorúak és nem büntethetők, ezért elengedték őket. Most kérdem én? Milyen visszatartó erőt jelent egy gyerek vagy akár egy szülő számára ha azt hallja, hogy a 12 éves gyereke nyugodtan lophat, csalhat, rabolhat mert úgysem lehet felelősségre vonni.

Bizonyára mindnyájan emlékszünk még egy gyermekkorú kis elkövetőre aki hosszú ideig terrorizálhatta a Blaha Lujza téren megfordulókat csak azért, mert nem lehetett felelősségre vonni. Aztán nyilván összedugta a fejét néhány rendőr meg jogvégzett ember és megoldották a kérdést. Gondolom én mert régóta nem hallottam már róla. Tehát azért mégis léteznek megoldások, csak akarni kell. Nem vagyok jogvégzett ember de még azt is megkockáztatom, hogy bizonyos mértékig a szülő is felelős lehet gyermeke viselkedéséért. Ha egy gyerek tudná, hogy őt nem, de a szüleit felelősségre lehet vonni talán kevesebb lenne a gyermekkorúak által elkövetett bűncselekmény. Nyilván azokat az eseteket kivéve amikor a szülő saját maga veszi rá a gyermekét a bűncselekmények elkövetésére.

Félreértés ne essék, nem akarom én a büntethetőség alsó határát még lejjebb tolni. A Sztálinizmusra volt jellemző, hogy 12 éves gyerekeket is halálra lehetett ítélni és ezeket az ítéleteket végre is hajtották. Jó nekem a 14 év. De azért az sem az igazi, hogy egy gyerek azt hallja nap mint nap a Médiából, hogy 14 év alatt bármit meg lehet csinálni nem lesz következménye.

Szólj hozzá!

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr715182078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása