HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Tokhal kaviár - "bagóért"

2011.11.15. 19:52 Morgó Medve

Azért még ma, 21 évvel azután is, hogy teret nyert nálunk a piacgazdaság van, hogy meglepődöm árakon. Így voltam ezzel a közelmúltban is a városszéli nagyáruház prospektusait lapozgatva. Igaz, ma már egyre ritkábban autózom ki hozzájuk de azért a prospektusaikat szívesen lapozgatom. Például olcsó borjúhúst még most is csak ott tudok venni, kilóját olyan 1400 forintért. Sertésből ez drága lenne, de borjúhúsból elmegy. Na persze ne valami combra vagy ilyesmire gondoljunk, apróhús ez a javából, mondhatnám hogy nyesedék. De pörköltnek viszont kiváló, jó tejfelesen galuskával vagy szarvacskával fenséges ennivaló.

Aztán viszonylag olcsó kaviár is itt van. A 90 grammos lazac kaviár 2100-2200 forintért már megvehető. Jó, ez sem ingyen van de nagy ritkán be szoktam ruházni egy-egy adagra. Van fekete kaviár is, tokhalból, kicsit drágább, de az nem szokott érdekelni. Én a pirosat imádom. Mikor az ember fogai között elpattan egy-egy kis piros golyócska és megérzi az ember a hal ízét nagyon finom tud lenni. De ez a nemrégiben hirdetett tokhal kaviár kicsit meglepett, mégpedig az árával. No de tekintsük meg együtt, erről van szó.

Tudom nehezen olvashatók a számok, tehát segítek. A kisebb üvegben lévő tartalma 60 gramm, bruttó 18.623 forintért dobálják az ember után. A nagyobb (fém)doboz viszont 130 grammos, potom 39.873 forintért vehetjük meg. Látunk ott valami filléreket is de ezzel aztán már tényleg ne foglalkozzunk. És miután egy bizonyos idő óta jogszabály kötelezi a forgalmazókat a kilónkénti ár megadására, említsük hát meg a kilónkénti árat is. A kisebbnél ez 310.396 Ft, a nagyobbnál 306.721 Ft.  Na ilyenkor mondja az ember, hogy fő hogy kapni lehet. Nem olcsó dolgok ezek, bizonyára a geotermikus hő dobja meg ennyire az árat, hogy a tradicionális orosz receptről, valamint a 600 méter mélyből feltörő kristálytiszta vízről már ne is beszéljünk. Így van ez, a minőséget meg kell fizetni. Én meg csórikám csak morgok itt és irigykedem azokra akik megtehetik, hogy majdnem 40.000 forintot fizessenek ki 130 grammnyi tokhal kaviárért. Amit azért már én is szívesen megkóstolnék, még ha nem is igazán szeretem. Már csak kíváncsiságból is. Egyébként elárulom, hogy ezeket az apró számokat én sem erről a képről olvastam le hanem arról, ami erre a linkre kattintva érhető el:

http://morgoblog.fw.hu/tokhal_kaviar.jpg

Ne hagyjuk ki, nézzük meg saját szemünkkel, hogy létezik kilónkénti több mint 300.000 forintos élelmiszer ár is Magyarországon. Ez már tényleg kapitalizmus. Kíváncsi lennék mennyit adnak el belőle. Gondolom azért csak viszik. Ha már kint van a polcokon.

4 komment

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr555182149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2011.11.18. 11:52:49

Nem a kaviárhoz akarok hozzászólni. A város északi kijáratánál lévő bevásárló központban a napokban nyílt meg egy kis üzlet, amiben nem tolonganak a vásárlók csak néhány kíváncsi teszi tiszteletét akiknek nosztalgikus emlékeik lehetnek a nagy testvérnél evett ételekről. Ez a boltocska ugyanis orosz különlegességeket kínál. Egy ennél kisebb pulttal már korábban találkoztam az M3-as autópályán a jakabpusztai benzinkútnál, ahol igen kiváló kávét készítenek.De ott nem élt meg egy félévet sem. Bízzunk benne, hogy ez a helybéli üzlet tovább marad talpon

Ismeretlen_26298 2011.11.18. 20:34:06

Azt hiszem rajtam nem fog múlni, hogy megmaradjon. Mindig irigyeltem a törökbálintiakat meg a fótiakat, hogy a pestiekről már ne is beszéljek.:) Jövő héten meg is nézem aztán veszek is egy kis füstölt heringet. Köszönöm, hogy szóltál.:)

RolloJuve 2011.11.20. 14:41:17

Ilyen már volt korábban is (meg van is, netes rendeléssel, itt talán olcsóbb a tokhalkaviár). Az egyik az APBAT, amiről itt olvastam: http://szlawirtus.blog.hu/2009/11/07/orosz_kulonlegessegek_boltja_a és ez a honlapjuk: http://www.arbat.hu/index.php?lang=hu A másik meg a CMAK (ezt nem vágtam korábban), honlapja: http://www.cmak.hu/index.php?controller=information&information_id=5

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.11.22. 06:35:06

Köszönöm a tippeket, megnéztem. Az Arbat-ot már ismertem de ezt a másikat nem. Mindenesetre örülök, hogy más Miskolcon is van boltjuk, hamarosan meg is nézem őket.
süti beállítások módosítása