HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Tudósítás az iskolapadból

2012.05.09. 21:09 Morgó Medve

Néhány hete beültem újra az iskolapadba. Most hogy nagy hirtelen időmilliomos lettem engedtem egy invitálásnak és beiratkoztam a Bűnmegelőzési Szabadegyetemre. Túl nagy megerőltetést nem jelentett a dolog, kéthetente kellett eltöltenem 2 órát az egyetem Felnőttképzési Regionális Központjában, annak is a legnagyobb előadójában. Ezt azért hangsúlyozom ki mert én egy kicsit elszámítottam magam. Azt hittem, hogy elég gyér lesz majd az érdeklődés, ezzel szemben kicsit későn érkeztem és már majdnem csak a pótszékek egyikén kaptam helyet. Vagyis tele volt a legnagyobb előadó. Többnyire városiakkal, illetve inkább úgy mondom, nem egyetemiekkel. Az egyetemről nem sok ismerőst láttam.

Tulajdonképpen érdekes és hasznos dolog volt. Az előadók nagyon komolyan vették a dolgot, kiválóan felkészültek az előadásokra. Voltak informatikával foglalkozó rendőrök, voltak banki informatikus szakemberek, voltak jogász oktatók. Előbbiek az internetes bűnözésről beszéltek, utóbbiak a bankokkal és bankkártyákkal kapcsolatos  bűncselekményekkel ismertettek meg bennünket, illetve ismereteket szerezhettünk a témával kapcsolatos jogi problémákról is. Megismerkedhettünk egy úgynevezett etikus hackerrel is. Mondhatnám úgy is, hogy egy rablóból lett pandúrral. Végezetül a NAVA egyik szakemberétől előadást hallhattunk a letöltésekkel kapcsolatos kérdésekről is. A kurzus ma egy ellenőrző zárthelyi dolgozattal zárult, egy tesztet kellett kitölteni. Kapunk papírt is a tanfolyam elvégzéséről, amennyiben a tesztet sikeresen töltöttük ki. A teszt nem volt nehéz, bár igyekeztem rendesen felkészülni is rá. 2 hét múlva ünnepélyes keretek között kapjuk meg majd azt a bizonyos papírt. Olyan magas szinten nevezték meg azokat akik majd átadják, hogy ezt én el sem merem hinni. Várjuk ki a végét, ígérem beszámolok majd róla. Azért valamit szeretnék a Morgómedve olvasóinak is adni. Ennek a 8 hétnek hozadéka még az is, hogy megismerkedtem egy bűnmegelőzéssel kapcsolatos weblappal is. Úgy gondolom nem lesz haszontalan másnak sem ha időnként benéz ide és elolvasgatja az ott lévő írásokat:

http://www.bunmegelozes.eu

A Hírleveleket mindenképpen javaslom, különösen ezt a legújabbat. Itt a nyár, jön a strandszezon, nem mindegy hogy mire kijövünk a strandról megvan-e az autónk vagy nincs.

http://www.bunmegelozes.eu/pdf/polg12apr.pdf

Végezetül mint tudjuk ingyen ebéd nincs, ingyen tanfolyam sincs. A tanfolyam fővédnöke a miskolci székhelyű Szinva Net Informatikai Kft. volt. A szervezést az egyetem Felnőttképzési Regionális Központja és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-Főkapitányság végezte.  Jó gondolat volt ismét megszervezni, ismét gazdagabbak lettünk ismeretekkel, köszönet érte a szervezőknek és a fővédnöknek.

2 komment

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr55182221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2012.05.09. 22:05:13

És az a papír mire lesz jó? Úgy értem, hogy mire "képesít?"

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2012.05.09. 22:57:35

Utánanéztem, az a papír egy Certifikáció lesz, ami azt tanúsítja, hogy részt vett az ember a tanfolyamon. Hogy mire lesz jó, nem tudom. Nekem valószínűleg nem sokra, de szerintem nem véletlenül volt olyan nagy érdeklődés az egyetemen kívüli munkahelyekről. Az ott dolgozók lehet, hogy jobban fogják tudni hasznosítani. Egyébként innen tölthető le a felhívás: http://www.felnottkepzes.uni-miskolc.hu/kepzes/szabadegyetem.html
süti beállítások módosítása