HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Birkapörkölt

2013.12.10. 10:15 Morgó Medve

Itt van egy külföldi vendég, nem az enyém, csak besegítek a fordításnál, de nem is ez a lényeg. Tegnap este hármasban vendéglőben voltunk. Gondolom kitalálható, hogy a házigazda volt a harmadik. Jött a pincér, hozta az étlapot. Nézegetem, finomabbnál finomabb dolgokat látok, egyszer csak megakad a szemem a birkapörköltön. Én imádom a birkapörköltet, ha Debrecenben vagy Hajdúszoboszlón járok, ebédre, vacsorára nem is eszem mást, csak birkapörköltet. Ezek olyan 1-2 napos kiruccanások, egy hét után azért csak megpróbálkoznék mással is. Így aztán érthető lehet, hogy ezek után nem nagyon érdekeltek a specialitások (pedig voltak bőven) rendeltem egy birkapörköltet főtt krumplival meg savanyú paprikával. Hát nem jó választás volt. Míg társaim roston sült pisztrángot eszegettek én egy olyan birkapörköltet kaptam amin nem is érződött, hogy birkából készült. Pedig annak érződni kellene. Sok birkapörköltet ettem már, mindnél éreztem a hús jellegzetes ízét. Mondhatnám azt is, hogy annyira megtisztították a faggyútól, hogy azért nem éreztem. Nem így van. A birkapörköltön akkor is lehet érezni a jellegzetes ízt ha nagyon letisztítják. Távol áll tőlem, hogy azt feltételezzem, hogy nem birkából készült, hiszen birkahúst beszerezni ma már nem kunszt. Nem úgy van mint régen, hogy mikor Pesten jártam kiküldetésben látogatást tettem a Garay téri piacon vagy a Dimitrov téri Vásárcsarnokban, hogy beszerezzek egy kis birkahúst. Ma legalább 4 helyet tudok Miskolcon ahol lehet kapni. Valami szakácstrükkre gondolok, ami semlegesítheti a birka ízt. Igaz, annak meg semmi értelme, hiszen ezért az ízért rendel a vendég birkapörköltet, ha nem így lenne beérné a marha- vagy sertéspörkölttel is. Úgy hogy én megjártam tegnap, én is jobban jártam volna a pisztránggal vagy egy magyaros szűzérmével, ami szintén a kedvencem. Egyébként jól vagyok, készülök az egyetemre, meghallgatom az új rektort, utána pedig sorstársaim körében megeszem az idei nyugdíjas ebédet. 

2 komment

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr675684203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GT-51 2013.12.13. 20:30:38

Tisztelt Morgómedve!
Ezt a birkapörkölt ügyet nehéz szó nélkül hagyni. Sajnos hasonlóképpen jártam én is, az Alföld közepén, azzal a különbséggel, hogy még három vendégemet is rábeszéltem a birkapörköltre. Volt nagy égés. Egy ismerősöm elmondása szerint a vendéglők, éttermek lecsökkent vendégállománya miatt van egy általános minőségromlás: előző napi maradékok bűvölése a konyhákon. A legijesztőbbet kedvencemről a Brassói aprópecsenyéről mesélte, miszerint az egészen biztos előző napi maradék, vagy visszavitt (!!) rántotthúsból készül. Hát ez nem túl megnyugtató.

Morgó Medve 2013.12.14. 14:31:58

Kedves GT-51! Köszönöm a hozzászólást, ezek szerint elképzelhető, hogy a húsnak amit ettem nem sok köze lehetett a birkahúshoz. Hiába lehet ma már mindenhol kapni, nem úgy mint régen. Tényleg szomorú, hogy ilyenek megtörténnek, hiszen ma már rendesen megkérik az árát ezeknek a húsételeknek. A brassóiról én is hallottam, hogy azt nem szabad rendelni. Nem is szoktam. Hajdúszoboszlón időnként megfordulok, ott mindig ugyanabban az étteremben eszem, ott még nem csalódtam.
süti beállítások módosítása