HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Megint elégettem a teafőzőmet

2014.07.09. 18:23 Morgó Medve

Megint elégettem a teafőzőmet. A dolog úgy esett meg, hogy feltettem a vizet a gázra, éppen csak egy keveset, amennyi a zacskós kávémhoz kell, aztán bejöttem a szobába. Itt megnyomtam a videó lejátszás gombját, hogy hol is tartottam és itt ragadtam a TV előtt, ugyanis éppen az a dokumentumfilm következett, amely arról szólt, hogy Szlovákiában a háború után úgy jelölték ki az államhatárt, hogy az a falu közepén húzódjon. Így aztán a falu egyik fele Szlovákiához, a másik fele pedig Ukrajnához tartozik. Az így kettészakított falu egyébként majdnem tiszta magyar falu, szlovákok csak négyen vagy öten vannak, akik oda mentek férjhez vagy oda nősültek. A dokumentumfilm címe "Kisberlin", nemrég mutatták be, akkor nem tudtam megnézni, viszont felvettem videóra.  És ott is ragadtam előtte, már csak az égett szagra figyeltem fel. Akkor már tudtam mitől ez a szag, pontosan tudtam mire számíthatok a konyhában. Nem is csalódtam, a teafőzőm majdnem teljesen fekete volt, igaz kicsit még fénylett, nem is nézett ki olyan rosszul. Először nem is tudtam mit csináljak, hagyjam-e a gáztűzhelyen kihűlni vagy hűtsem le hideg vízzel? Az utóbbi mellett döntöttem. A színe nem lett rosszabb, viszont lecsapódott a belső felületéről a vízkő. Úgy döntöttem, hogy egyelőre nem veszek újat. A lomtárban még megvan az ezelőtti, szerintem teljesen így nézhet ki, úgy hogy kicserélni sem érdemes. Úgy hogy marad ez használatban. Aztán ha majd egyszer valami alkalmi vétel lesz veszek egy újat. Addig meg jó lesz ez. Ezt a "Kisberlin" című filmet pedig ajánlom mindenkinek, ha tudja nézze meg. Megéri.

2 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr146493889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2014.07.09. 18:47:47

Ha jól emlékszem a falu egyik fele lett Kishelmenc a másik pedig Nagyhelmenc. A falu főutcáját hosszában vágták ketté. Még határdrótot is húztak végig, és az elválasztott rokonoknak 50-60 kilométert kellett utazniuk a túlsó oldalon lakó rokonaik meglátogatásához, mert a határon átkiabálni nem volt szabad. Főleg ha kaptak vízumot a látogatáshoz.
Amikor Esztergomban jártunk iskolába akkor semmiféle átjárás nem volt, de esténként kihasználva azt hogy a Duna jól vitte a hangot, üzengettek az ismerősök, rokonok Párkányba.

Morgó Medve 2014.07.11. 08:03:51

@vajgerpeti: Jól emlékszel. :) Ha megismételnék a filmet írnék róla bővebben is. Érdemes lenne.
süti beállítások módosítása