HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kevés vagy sok 10 év fegyház a börtönben erőszakoskodónak?

2015.01.11. 10:06 Morgó Medve

Január 5-én jelent meg egy cikk a Blikkben arról, hogy az egyik fiatalkorúakat fogva tartó intézetben egyre nagyobb brutalitással bántak társai egy 16 éves fiúval. Az ítéletek elég súlyosak, de az elsőrendű vádlott esetében én keveslem a 10 évet. Megmondom őszintén, én általában nagyon súlyosnak találom a mostanában hozott ítéleteket, igaz ezt hangoztatni nem túl népszerű dolog, mert könnyen az emberre süthetik hogy, a bűnözők pártján áll. Azért kemény dolog 35-40 évet lehúzni a fegyházban. Azt mondják a hozzáértők, hogy 7 év múltán kezdi elveszíteni a fogvatartott a személyiségét, akkor képzeljük el mi lesz belőle 30-35 év múlva. De hát valahol igazuk van azoknak is akik azt mondják, hogy nem kellett volna gyilkolni. Mint ahogy egy híres jogtudós nyilatkozott amikor a halálbüntetés eltörléséről folyt a vita, hogy kérem, kérem, mi szívesen lemondunk a halálbüntetésről ha nem lesznek gyilkosságok, de talán kezdjék a változásokat a gyilkos urak. Szívesen idéztem volna szó szerint a külföldi jogászt de minimum 25 éve hallottam, már tényleg nem emlékezhetem rá pontosan. Tehát értem én, kezdjék a gyilkos urak, egyet is értek, csak az évek számát sokallom néha. Gondoljunk arra, hogy 2-3 évtizeddel ezelőtt nem hallottunk ilyen ítéletekről. Ha Soós Lajos idejében nem lett volna halálos ítélet valószínűleg életfogytiglant kapott volna, ami akkor 20 évet jelentett. Pedig Soós Lajos 4 embert ölt meg, köztük egy rendőr főtörzsőrmestert is a fegyveréért. Sajnos nem tudom beidézni, első körben nem találtam meg.

Kicsit elkanyarodtam a témától, szóval ma reggel viszont azért ültem le a géphez, hogy keveselljem az elsőrendű vádlott 10 évét. Én 15 évet tartottam volna méltányosnak az ő esetében azért a brutalitásért amit elkövetett társaival. De hát az ítéletek ilyenek, az ember nem ismeri a körülményeket úgy mint a bíró, így aztán a saját szubjektív érzései alapján próbálja eldönteni ő mennyit adna. Na ez alapján adnám én a 15 évet.

Azért van itt egy-két érdekes dolog. Az események 2010-ben történtek, vajon miért idén január 5-én került nyilvánosságra? A másik, hogy az eredeti tudósításban 34 fős celláról esik szó ami mint az alábbi cikkből kiderül nem igaz. Pedig nem mindegy, hogy 34 vagy 3 vagy 4 fős az a cella, hiszen az első esetben külön elborzasztó, ha mindehhez 30 ember asszisztál. Valamiféle kötőjel hibára hivatkoznak az írások. De ez sem stimmel mert 3-4 fős cella meg végképp nincsen. Jelen estben van 3 elkövető és egy áldozat tehát minimum 4 fős lehet az a cella. Ezért is javaslom, hogy olvassuk el mindkét írást amit most közreadok és nézzük meg a 10 perces videót is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr677060473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása