HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Ijedelem a repülőgépen

2015.01.16. 20:50 Morgó Medve

Mikor Ferihegyről írtam eszembe jutott, hogy meg kéne írni ezt a történetet is, íme most eljött az idő. A nyolcvanas évek elején történt amit itt leírok, amikor még nem volt nagy gyakorlatom a repülésben. Moszkvából repültünk hazafelé, jó utunk volt, igaz, a leszállás előtt nem csak azt mondták be hogy hány fok van, hanem azt is, hogy Ferihegyen erős szél fúj. De az is lehet, hogy ezt nem is bemondták, hanem én hallottam a légi utaskísérőktől. A lényeg, hogy én emiatt elkezdtem kicsit félni, odafigyeltem mindenre.

Az ablak mellett ültem, egyszer csak ereszkedés közben - már a földhöz elég közel - azt vettem észre, hogy kijön a futómű, aztán egy kis várakozás után szépen vissza is megy, közben meg felbőgnek a hajtóművek. Én meg arra gondoltam, hogy a pilóta meggondolhatta magát és nem szállunk le Ferihegyen, hanem megyünk tovább Bécsbe vagy Pozsonyba, ezért húzta vissza a futóművet, a hajtóművek meg azért zúgnak olyan hangosan mert szeretné felkapni a gépet. Én viszont azt láttam, hogy ez már nem sikerül, a magasság egyre csökken, aztán megint kijönnek a futóművek. No mondom nem tudunk felemelkedni, leszállunk. Megnéztem mi van alattunk, hát szántóföld mindenütt. Mondom magamban erre fogunk leszállni? Aztán a következő gondolatom az volt, hogy itt még tűzoltók sincsenek. Közben egyre lejjebb ereszkedtünk és még mindig csak mezőgazdasági földeket láttam magunk alatt. A veríték ugyan nem vert ki, de tényleg azt hittem, hogy kényszerleszállást csinálunk a vecsési káposztaföldeken.

Aztán egyszercsak megláttam magunk alatt a repülőtér betonját. Képzelheti a kedves olvasó, hogy megörültem neki. Aztán mikor begördültünk az épület közelébe a két határőr nadrágszárán, meg azon, hogy mindketten a sapkájukat fogták megállapíthattam, hogy nem volt túlzás mikor azt mondták, hogy Ferihegyen nagy szél van.

Később aztán rutinosabb repülő lettem,  akkor már tudtam, hogy a futóművet mindig kiengedik próbaképpen, hogy a pilóta meggyőződhessen arról, működőképes-e.  Nagyon bölcs dolog, igazuk van. Ne akkor kelljen kapkodni amikor már földközelben vannak. Volna még egy ferihegyi történetem, de azzal még várok, elég húzós dolog. De ahogy magamat ismerem el fogom mondani. :)

2 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr407080617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2015.01.20. 17:45:58

Remélem nem azt fogod elmondani ami 4-5 napja volt az egyik internetes újságban, ami részletesen taglalja egy kb 40 éves IL18-s ferihegyi katasztrófáját ami a ködben a földnek csapódott a nagy ködben még a leszállópálya előtt. Üres volt csak a személyzet vesztette életét. A fél órával utána jövő másik gép Debrecenben szállt le,minden gond nélkül.
Az első gép azt próbálta meg hogy mennyire jók a látási viszonyok.

Morgó Medve 2015.01.20. 20:53:00

@vajgerpeti: Nem, nem azt akartam. Amit el akartam mondani már feladtam, elég gusztustalan történet, nem való ilyen konszolidált blogba mint a Morgómedve.:)
Ezt amit leírtál viszont nem tudtam. Vagy már elfelejtettem. Köszönöm, hogy megírtad.
süti beállítások módosítása