HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Egy vicces eset - némi tanulsággal

2015.08.05. 07:51 Morgó Medve

Egy olyan levelező fórumon ahol számítógépes kérdésekkel foglalkoznak olvastam az alábbi levelet, melyben a kérdező először vázolja a problémát, majd leírja, hogy mi mindent tett meg a hiba elhárítására:

Tisztelt Guruk, hosszú tapasztalatom ellenére, nem tudom megoldani a következő problémát:

- A rendszer WIN 7, két felhasználóval: "Chef" adminisztrátori jogokkal és jelszóval, illetve "Geza", jelszó nélkül és "közönséges" jogokkal ellátva. - A szimptómák: Pár napja, ha bejelentkezem mint "Geza", a billentyűzet (PS2) nem ír, táblázatában
betűt megnyomva a cursor nagyokat ugrik, szélről szélre. Az (USB) egér működik, kivéve a kereket, amely lapozás helyett a zoom-t mozgatja, azaz nagyítja vagy kicsinyíti a betűket a monitoron. Mindkettő kábeles, HID-nek megfelelő, külön meghajtó nélkül. A Ctrl+C, Ctrl+V nem működik, de jobb egérgombbal lehet kopírozni. Ha most ki- és újból bejelentkezem, rendszerint, de nem mindég, minden működik. Ha mint "Chef" jelentkezem be, minden működik, mint rendesen. - Mit tettem eddig: 3 különböző "rescue CD"-t futtattam vírust keresve, nem találtak semmit. Visszajátszottam egy kb. hathetes "image"-ot, de a szimptómák újból jelentkeztek!!!! Erre persze a hardware lett gyanús, de a "Chef"-nél működik, és ugyanazon a gépen Ubuntu is fut baj nélkül. Sokat keresgéltem a neten, találtam is sok hasonló problémás szerencsétlent, de az ajánlott megoldások egyike sem segített, illetve legtöbbje már első olvasásra reménytelennek tűnt. Nos, nem tudván, mit mást tehetnék, hozzátok fordulok, segítségeteket kérve. És előre is köszönöm!
Géza bácsi


Ezután következett egy válasz a lehetséges megoldásra:

Pár napja, ha bejelentkezem mint "Geza", a billentyűzet (PS2) nem ír, táblázatba a betűt megnyomva a cursor nagyokat ugrik, szélről szélre. ... Ha mint "Chef" jelentkezem be, minden működik, mint rendesen.

Kerülő megoldás, ha lehet: Új felhasználót létrehozni, azzal bejelentkezni, és ha ott minden OK, akkor átmásolni a Géza dokumentumait, meg ami kell, registry fájlokat, és egyéb temporális fájlokat, meg ami nem kell, kihagyni. Nem volt amúgy valami optimizer progi futtatva? ilyent okozhat huncut szoftver is, amit nem feltétlenül ismer fel a víruskergető, mert nem vírus, csak hibás akármi, ami beleszól a HW időzítésekbe. Ill. régebb ilyen jelenségeket produkált nekem hibás egér kábel, de az tényleg régen volt, még DOS alatt. Az is úgy volt, hogy működött rendesen is, amíg foxproban meg nem nyitottam egy táblát, akkor elkezdett kijelölgetni, ugrálni másik rekordra gépelés közben, stb.Török István

Végezetül ismét a kérdező jelentkezett, amelyből megtudhatjuk mi okozta a hibát ami egyébként elég vicces helyzetet ír le:

Tisztel Guruk, mindenekelőtt köszönöm Török Istvánnak a jó tanácsát. Ilyen "workaround"-ra gondoltam magam is. Sok munka lenne, de azt hiszem, megcsinálhatnám. Viszont 10 perccel ezelőtt, magam is alig hiszem, megláttam, hogy a billentyűzeten kenyérmorzsa szorult a jobb CTRL és a jobb SHIFT billentyűk közé. Egy ollóval kipiszkáltam onnan, és csoda történt: minden működik hibátlanul. Olyan félig lenyomott helyzetben szorult a két billentyű és produkált mindenféle furcsa szimptómát!!! 1984-ben kezdtem DOS alatt BASIC programokat írni, 1989-tol egy hálózat rendszergazdája voltam, mely 3 géppel indult és 96 lett belőlük. Nyugdíjazásomig "information manager" lettem (akármi is ez) - és ilyen marhasággal még nem találkoztam. Ha közületek még valaki gondolkozott a problémámom, hálás köszönet.Géza bácsi

Összefoglalnám a lényeget: ha valami szokatlan dolgot tapasztalunk a gépünkön vegyük szemügyre a billentyűzetet, hogy nincs-e valami beszorulva a billentyűk közé. Nekem is volt már úgy, hogy a monitoron érthetetlen dolgok történtek, aztán mikor arrébb húztam az előttem lévő folyóiratot megszűnt a hiba. :)

A három levél a 6595, 6596 és 6597  számú levelekben olvashatók.


2 komment

Címkék: Jótanácsok

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr917680692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2015.08.05. 13:49:01

Egy ilyen matador ollóval piszkálja a klaviatúrát:)))
Én havonta egyszer felfordítom és kirázom a bele hullott szemetet. Ráadásul nem eszek a billentyűzet felett. A gombokat pedig egy kis késsel kiveszem mert egyik másik olyan fekete, hogy nem lehet az ékezetes betűket felismerni. Lemosom és vissza pattintom a helyére. Egyedül a space gomb húzós mert két helyre kell bepattintani, és ez általában elsőre nem szokott sikerülni. Ráadásul egyszerre két gombot veszek ki csak, mert akkor tudom hogy hova kell visszatenni.
Régebben még azt is javasolták, hogy a gép környezetében ne cigarettázzunk, mert a füst mint finom hamu lerakódik a floppy olvasó feje alatt a lemezen. De ki használ már ma floppyt?

Morgó Medve 2015.08.08. 07:23:34

@vajgerpeti: Mondjuk én sem eszem a számítógép előtt így nagyon tartanom sem kell attól, hogy beragadna a billentyűzet. Olvasni igen. A másik gépem olyan lassú volt, hogy még könyvet is olvastam néha mikor valami miatt megbolondult és csak pörgött a wincseszter. Meg néha nedves ronggyal meg szoktam törölgetni a billentyűket mikor már nagyon elkoszolódott.
süti beállítások módosítása