Én egy igazi kapitalista céget úgy képzelek el, hogy mondjuk minden hétfőn reggel 8-10 között a szakemberek egy bizonyos köre részt vesz egy gyűlésen és aki két egymásutáni hétfőn nem jön elő valami használható ötlettel az a harmadik hétfőn már nem ül együtt a többiekkel. Legalábbis a Facebookról és a Googleról ezt képzelem, mivel látom, hogy folyamatosan rukkolnak elő újításokkal, amelyeket nyilván nem egy ember talál ki.
Hát ezúttal azt hiszem túllőttek a célon. Hogy azok is tudják miről írok, akik nincsenek úgymond fenn a Facebookon elmondom a legújabb újításukat. Ha az ember belép a Facebookra a jobb felső sarokban folyamatosan lehet látni, az ismerősei közül például ki rakott fel képeket és ezek a képek kiknek tetszenek, mostantól ki kivel lett ismerős, kinek mi tetszik, melyik ismerősünk kedveli egy másik ismerősünk bejegyzését, ki kinek mijét kedveli és így tovább.
Látszólag ezek nem rendelkeznek semmilyen lényeges információval, de csak látszólag. Ha valaki figyelmesen olvassa néhány percig látni fogja, hogy bizony sok olyasmit olvashat ami csak arra a két emberre tartozna akikről a megjelent rövid üzenet szól. Sokszor már annak is jelentős információtartalma van, hogy valaki valakinek ismerőse. Nem beszélve arról, hogy ebből az is kiderül, hogy az adott időpillanatban az ismerősünk éppen a Facebokkal foglalkozik. Nem folytatom, summa summarum ez az új kezdeményezés bizony szerintem erősen beavatkozik a felhasználó privát szférájába.
Persze tudom én, hogy mi a célja ennek az újításnak, gondolom mások is. Az hogy még több időt töltsünk fenn ezen a közösségi oldalon, klikkeljünk folyamatosan, nézelődjünk, közben meg azért a reklámok is eljutnak hozzánk. Úgy hogy ki van ez találva. Viszont azon talán érdemes lenne elgondolkodni, hogy hoz-e ez reklámbevételben annyit amennyit az visz, hogy egyesek emiatt megválnak a Facebooktól. Egyébként én nem, én csak morgok.