HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Filmajánlat (Márványember)

2018.01.30. 10:06 Morgó Medve

Kicsit bajban vagyok ezzel a filmmel, mert már csak homályosan emlékszem rá. Amire emlékszem az az, hogy jóval az 50-es évek után egy fiatal filmfőiskolás nyomába ered az 50-es évek egyik sztahanovistájának Mateusz Birkutnak. Mint tudjuk sztahanovistáknak nevezték azokat a kiemelt munkásokat, akik a normát több száz százalékkal teljesítették túl. Nekünk is megvolt a magunk sztahanovistája, Pióker Ignácnak hívták, itt bővebben is olvashatunk róla. Ez is egyike volt a kor nagy hazugságainak. Az akkori politika nem igazán ejtett szót arról, hogy ezek az emberek csak úgy tudtak kimagasló sikereket elérni, hogy sokan dolgoztak a kezük alá. Például adogatták a téglát a kezébe, aztán előfordult, hogy a tégla tűzforró volt, mit ahogy a filmben is láthatjuk. Természetesen a tégla nem magától volt forró, hanem egyszerűen a munkások kézzel fogható megnyilvánulásaként volt értékelhető az ellen az orbitális hazugság ellen, amit a sztahanovista mozgalom jelentett. Nem folytatom, javaslom inkább hogy olvassuk el amit a Port.hu és a Wikipédia ír a filmről.

https://port.hu/adatlap/film/tv/a-marvanyember-czlowiek-z-marmuru/movie-1594

A filmet szerdán este 22.35-kor láthatjuk a Duna TV-n. 

Végezetül elmesélem estemet az Észak-Magyarország - általam nagyra becsült - neves újságírójával, aki rendszeresen írt filmkritikákat az említett lapban. Én meg kivágtam és összegyűjtöttem őket. Benedek Miklósnak hívták, már régen nem él.

Nem sokkal a Márványember után Andrzej Wajda megcsinálta a Vasember című filmet is, amiről én sajnos nem tudtam. Aztán mikor a szerkesztő úr a Vasemberre hivatkozott valami kapcsán én - jó szándékúan - kiigazítottam, hogy a film címe nem Vasember hanem Márványember. Aztán válaszolt nekem elég hosszan, egy egész gépelt oldalt tett ki a válasza, ma is megvan. A válaszából kiderült, hogy létezik egy Vasember című Wajda film is, ő most erre gondolt. Levele nem volt kioktató, inkább arra törekedett, hogy elmondja a véleményét mindkét filmről. Nagyon hálás voltam neki ezért a figyelmességért, meg is köszöntem. 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr9913616140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása