HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Ismét könyvtárba járok

2018.02.18. 14:49 Morgó Medve

Újra felfedeztem a könyvtárakat. Először 2011 nyarán volt ilyen, amikor nyugdíjba mentem. Úgy gondoltam végre eljött az idő, hogy könyveket is olvassak, nagy hirtelen be is iratkoztam három könyvtárba is. Az egyik az egyetemi volt, a másik kettő pedig a Megyei- és a Móra Ferenc Könyvtár. Ennek az utóbbinak volt a legtöbb értelme mert a közelünkben volt. Igaz a másik könyvtárba is egy busszal el lehetett jutni, illetve el lehet ma is. Az egyetemi könyvtárban csak a státuszomat kellett átíratni nyugdíjasra. Vagyis már nem mint közalkalmazott jártam oda a továbbiakban.

Aztán teltek múltak a hónapok (nem is az évek) egyre inkább elmaradoztam mindegyikből. Egyrészt hatalmas könyvtáram volt itthon is, ott is volt sok olvasnivaló, másrészt pedig valahogy megint elvitték más feladatok a könyvolvasásra szánt időt. De azért nem adtam fel, hogy egyszer még fogok könyveket olvasni, mert lelkesen gyűjtögettem azoknak a könyveknek a címeit amelyek újonnan jelentek meg és jókat írtak róluk a recenzensek. A gyűjtögetés mára ért be, ma már azon könyvek nagy része megtalálható a közkönyvtárakban amelyeket az évek során összegyűjtöttem. És elkezdtem a termés "leszüretelését". 

Ráadásul a válogatás is elég kényelmes. Itthonról megnézem a könyvtári katalógusban megvan-e a könyv, ha megvan kölcsönözhető-e? Ha igen bent van-e vagy nincs bent? Ha bent van elmegyek érte, ha nincs elő lehet jegyeztetni, ezt is az interneten keresztül. Sőt hosszabbítani is lehet így, ha éppen összejönnének az egyéb feladatok és nem lenne időm olvasni. Summa summarum, így öröm a könyvtárhasználat. 

A harmadik könyvet fejeztem be tegnap, ez utóbbiról majd külön is szeretnék írni, most csak jelzem. A most már Nobel-díjas belarusz írónő Szvetlana Alekszijevics írta elég régen, viszont úgy tudom most jelent meg a második kiadás. Érdemes megvenni, még érdemesebb kivenni egy könyvtárból. A címe: Fiúk cinkkoporsóban. Az Afganisztánban szolgált volt katonák, valamint az ott elesettek hozzátartozói mesélnek a háborúról és a következményeiről. 

Végezetül megemlítem ennek a könyvtárhasználatnak a zsebbe vágó oldalát is. Én három hét alatt elolvastam 3 könyvet, ezeknek az ára 8 ezer forint körül van, azaz ennyi a megtakarításom ahhoz képest ha megvettem volna őket. Ezt majd le fogom enni valahol ha véget ér a s z i g o r ú fogyókúrám. Amelynek azért most már az 5. napon vannak látható eredményei is. Nem hiába környékez folyamatosan az éhhalál.

Most már tényleg elköszönök csak emlékeztetek rá, hogy a következő film a V4 Moziban a Szigorúan ellenőrzött vonatok lesz szerdán este 22.35-kor. Ez a film az én csehszlovák V4-es "10-es listámon" a negyedik helyet foglalja el. Ezt tényleg nem szabad kihagyni. Mellesleg Oscar-díjat kapott és méltán.        

Szólj hozzá!

Címkék: Filmek Könyvek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr8213678756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása