HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Éhes vagyok...:(

2006.06.17. 22:32 Morgó Medve

Este 10 elmúlt és elég éhes vagyok. Persze a dolog érthető, fogyni úgy lehet ha éhezik is az ember. Mérnökemberként az energiamegmaradás tétele jár az eszemben. Ha a szükséges energiát nem kapja meg a szervezet akkor a belső tartalékokhoz nyúl. Nekem meg abból van bőven, remélem minél több tartalékomat felélem a 2 hét alatt. Persze vannak finomságok, az égés hatásfoka nem azonos mindnyájunknál, aztán az elfogyasztott ételek hasznosítása is befolyásolható. Valahol olvastam, hogy ha nem adnának egy csöpp szénhidrátot sem az embernek akkor egy idő után éhen halna. Ugyanis a szervezet nem tudná a bevitt élelmet (zsírt és fehérjét) megemészteni. Vagy így van vagy nem nem tudom de én most éhes vagyok.

Máskor ilyenkor már kiballagtam a konyhába egy kis parasztkolbászt rágcsálni, csak úgy kenyér nélkül. Most csak ábrándozom. Nem is a kolbász után, hanem legszívesebben egy kis töltött káposztát ennék. Mondjuk szegény megboldogult anyám főztjét de jó lenne az egri is amit néhány hete a sportcsarnokban ettem.

Aztán eszembe jut - és nem először- hogy a börtönökben is milyen rossz lehet annak akinek nincsen hozzátartozója aki csomagot küldene vagy hozna be beszélőre és nem is dolgozhat, így keresete nincsen, neki bizony csak a sovány börtönkoszt marad. Márpedig ismerve a költségvetés helyzetét gondolom a bv. intézetek étkezési normája sem lehet túl magas. Ez esetben viszont az elitéltek elég egyhangú koszton lehetnek, gyanítom egyes ételek soha nem kerülnek az asztalra. Nem lehet tul gyakori például a töltött káposzta sem, és mondjuk a somlói galuska sem. És a pacalpörkölt sem, és folytathatnám a sort. Vagy itt van például a kávé. Akinek nincsen pénze nem tud a boltban venni, így vagy megkínálják a társai vagy nem. Esetleg elveszi másoktól. De kétségtelen nekem nagy büntetés lenne, hogy bizonyos ételek soha nem fordulnának elő az étkezéseim során, az ínyem és az ízlelőszerveim viszont mint egy jó memória őriznék azt a fenséges ízt amit legközelebb mondjuk 15 év mulva éreztehetek csak. Pedig már most is milyen jó lenne. Még 5 nap. :)

Már azt is tudom mit fogok pénteken reggel reggelizni. Ma voltak itt a sógorék, bőrös virslit ettek. Egyet én is megkóstoltam bár nem lett volna szabad. Nagyon finom volt. Maradt néhány felbontatlan tasak, ezeket elvermeltem. :) Addig beszerzek néhány tormát a zöldségesnél. De jó lesz, előre örülök. :)

Szólj hozzá!

Címkék: Fogyókúra

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr915181181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása