HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Tollforgatók és Winkler András

2007.04.24. 18:19 Morgó Medve

Van annak már két hónapja is, hogy egy email pottyant a postaládámba. Feladója - mint később kiderült - egy bájos végzős bölcsész lány, és felolvasóestre invitált. Melegség járta át a szivemet. Igaz, még nem az enyémre, hanem Winkler András professzor úréra, aki polihisztorként sok éven keresztül igazgatta a soproni testvéregyetemünket, esténként meg verseket írogatott, himnuszt szerzett.

De azért már ez is valami - gondoltam. Mégiscsak oda hívnak felolvasóestre ahol aztán tényleg értenek az alany meg az állítmány egyeztetéséhez, mégiscsak a bölcsész kar rendezvényéről van szó. Még ha csak hallgatónak is. Dehát mint Gorcsev Iván mondta Vanek úrnak Rejtő Jenő híres regényében a Tizennégy karátos autóban, Napóleon is lent kezdte. De nem magánál, jegyezte meg Vanek úr csendesen. Mindegy. Engem bölcsész rendezvényre hívnak és ez már valami.

Nyilván oda is eljutott már a hír a Morgómedve magas irodalmi színvonaláról, ráadásul az Tollforgatók Irodalmi Köre a meghívó fél, hát persze, hogy írói vénám keltette fel a bölcsész társadalom érdeklődését. Kihúztam hát magam, elővettem bányász egyenruhámat - mert a felolvasóestet szakestély követte - és kissé kikefélgettem egy nedves ruhakefével ami sokat nem javított állapotán de legalább tettem valamit azért, hogy kicsit tisztábbnak látszódjék. Közben elméláztam, képzeletemben csinos bölcsész lányok álltak hosszú sorokban, hogy dedikáljam a Morgómedve írásban megjelent kötetét.

Merengésemből az idő múlása zökkentett ki. Összekaptam hát magam és megindultam a felolvasóest színhelyére. Gyanúsan sok bányász, kohász, gépész és bölcsész hallgató volt az előadóban ami kissé elgondolkodtatott. Aztán mikor a kedves vendég elkezdett beszélni gyanú ébredt bennem, hogy lehet, hogy mégsem bimbózó irodalmi tálentumom az ami meghívásomat eredményezte. Mert a kedves vendég Winkler András alias Józsi többek között beszélt arról is, hogy mennyire kedves város neki Selmecbánya, mennyire kötődik a több mint 270 éves selmeci hagyományokhoz. És itt már gyanítottam, hogy a közös nevező bizony a selmeci hagyományok lehetnek, nem pedig kimagasló irodalmi tevékenységem. A dolog nem tört le, élveztem a felolvasó estet, az azt követő szakestélyt és titokban változatlanul reménykedem abban, hogy fognak még csinos bölcsész lányokból hosszú sorok kígyózni egy kopottas kis asztalka előtt ahová balekjaim szünet nélkül hordják az újabb kötethalmokat, hogy dedikáljam rajongóimnak.:)

5 komment

Címkék: Szakestélyek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr455181382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klarissz · www.klarissz.blogol.hu 2007.04.24. 21:23:27

Kedves Morgómedve! Ma a Főiskolán (GEO) voltam egy kötetlen beszélgetésen az akkreditációs Bizottság elött. Tudod honnan jött a Bizottság??? Igen, a Miskolci Egyetemről!!!!!!! Olyan vigyori lettem tőle!

Enikő 2007.04.24. 22:12:40

Umberto Eco azt nyilatkozta, hogy kétféle ember van: az egyik, akinek már megjelent könyve, a másik az, akinek még nem:-) Eszerint, remélhetőleg hamarosan tényleg kígyózni fognak a sorok névreszóló ajánlásért Morgómedvénél:-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.04.25. 08:52:40

Köszönöm szépen kommentjeiteket, jó volt olvasni.:)))

Ismeretlen_39292 2007.04.28. 14:39:32

Kívánom, hogy vágyad teljesüljön!! :-))) Én vevő lennék rá! :-)))

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.04.28. 20:10:11

Nincsenek ilyen terveim, de egy dolog miatt érdemes lenne kiadni. Hogy Nektek, Morgó-olvasóknak dedikálhassam.:) De már ezekért a sorokért is érdemes volt írni.:)) Köszönöm.
süti beállítások módosítása