HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

János bácsi

2009.08.09. 09:20 Morgó Medve

János bácsi már biztos nem él. Már akkor is volt vagy 65 éves mikor megismertem. Én akkortájt udvarolgattam  a későbbi feleségemnek. Nyaranta nagy élet volt Miskolc-Tapolcán a Kiss József utcában. Volt azon a telken egy faházacska, szerintem nem több mint 25 négyzetméter. Két helyiségből állt, abban volt annyi ágy hogy a család szűkösen elfért. Konyhára már nem futotta, az előtérben volt egy kétplatnis villanyrezsó, azon készült ebéd, meg néha a vacsora is.

Napközben nagy vendégjárás volt, de aludni - a háziakat kivéve - mindenki hazament. Voltak akik Miskolcon laktak, ők haza buszoztak, a pesti úriasszonyok meg kivettek egy szobát a közelben, ott délig aludtak, azután átsétáltak hozzánk - az egyszerűség kedvéért így mondom. Megebédeltek majd leballagtak a termálba. Fürdés után jól esett egy kiadós séta a parkban - akkor ez még gyönyörűszép volt a  sok virággal és rendben tartottságával. Aztán következett még egy kis üldögélés a telken a fa alatt és mindenki ment haza.  Vacsorázni már mindenki otthon vacsorázott, a kis házban csak a háziak maradtak. Akik nélkülem is voltak öten. Én sem ott aludtam, egyébként is még csak udvarló voltam, nem volt ekkora szabadosság mint manapság, hová is vezetett volna?:)

János bácsi a beszerzőnk volt.  Ott lakott valahol a közelben, kicsit fentebb mint mi laktunk. Délelőttönként begyűjtötte az utcában a háziasszonyoktól kinek mire van szüksége a boltból és beszerezte. Nyáron akkor még sok vendég volt Tapolcán, sokan oldották meg az étkezést is a sarkon lévő boltból és tejivóból, elég rendes sorok alakultak ki. Na ezek miatt a sorok miatt nem ment senki szívesen a  boltba, és egyúttal ez biztosított János bácsinak tisztes mellékkeresetet. Gondolom azok akik a sorban mögötte álltak megszívták rendesen, de végül is reménykedésre adott nekik okot, hogy - mivel szállító eszközt nem láttak János bácsinál - egy ember 20-25 kilónál többet nem tud elvinni, tehát egyszer csak vége szakad az ő listájának is. Aztán mikor mindent beszerzett megindult visszafelé és az egyes házaknál leadta a megrendelt dolgokat. A pénzügyi részt nem ismerem nagyon, de szerintem mindenhol úgy működött ahogy nálunk: feleségem nagyanyja átvette az árut és a visszajáró pénzt amiből egy keveset mindig visszaadott. Amit János bácsi mindig mosolyogva illendően megköszönt. Néha meg is kínálták ezzel-azzal.

Egyszer én egy szalonnázásnak voltam tanúja, annyira megtetszett a szituáció, hogy lefényképeztem. Aztán a képből adtam mindenkinek a rokonságból egy-egy példányt, úgy emlékszem János bácsi is kapott belőle. A maradékot meg elraktam a több száz kép mellé egy dobozba. Aztán egyszer véletlenül kezembe került ez a kép, akkor gondoltam arra, hogy írni kéne róla. Ha másért nem azért, hogy azt a tényleg jól sikerült képet megoszthassam a Morgómedve olvasóival. Hát akkor lássuk a medvét, ahogy mondani szokták, íme ő: János bácsi Miskolc-Tapolcáról az 1970-es évek elejéről:

Amint éppen szalonnázik. Hogy mi van mellette nem emlékszem. Nem volt ivós ember, pityókosan is csak egyszer láttam, de azt sem gondolnám, hogy szódavízen élt volna. Az a gyanúm az ott a pohárban egy fröccs lehet jófajta Kövidinkából. Divatos bor volt ez annakidején ha valaki finom hideg fröccsökre vágyott, mint például én is. Igazából nem tudom ki is volt ez a János bácsi, mit dolgozott mielőtt közbeszerzővé (persze nem a szó mai értelmében) vált pedig most érdekes lenni tudni. Nem tudom volt-e családja, azt sem hogy élt. De nem is ez az érdekes szerintem. Inkább gyönyörködjünk ebben az igazán jól sikerült képben.:)  

4 komment

Címkék: Történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr115181799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flyby · http://utazasrepulovel.wordpress.com/ 2009.08.10. 12:55:16

Nagyon szimpatikus ember ez a János bácsi,s valóban nagyon jó a kép!

ferko 2009.08.10. 21:31:11

A mosolya zseniális. Egyszerű ember, egyszerű ruhában, egyszerű étellel. De süt róla a boldogság az életöröm. Megtalálta a helyét a világban, hasznos amit csinál és élvezi. Egyszerűen örül annak amit csinál, nézni is jó. :)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.11. 09:38:08

Örülök, hogy tetszik. Én is nagyon szeretem azt a képet és tényleg az sugároz róla amit ferko ír.:)

morvaiildiko 2009.08.11. 10:07:25

A nyugdíj mellett megtalálta mindennapi elfoglaltságát, megtalálta mindennapi társaságát. Erről az egyszerű emberről sugárzik az elégedettség, a sorsával való megbékélés. Olyan szelíd mosollyal eszegeti a szalonnáját, hogy aki nézi, annak arcára is ilyen mosolyt csal....
süti beállítások módosítása