HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Súrolószer és társai

2009.10.30. 06:20 Morgó Medve

Volt nekünk itthon egyfajta súrolószerünk. Jól bevált szer volt, sokáig súroltunk vele. Többnyire a gáztűzhely tisztítására használtam. Benedvesítettem a tetejét, kinyomtam egy keveset a flakonból és több-kevesebb súrolás után le is jött róla ami korábban ráégett. Előbb utóbb mindent le lehetett tisztítani vele. Aztán elfogyott és a boltban újat vettem. Nem ezt a fajtát, ezt nem láttam, hanem egy másikat, ami szintén ugyanarra szolgált, azaz makacs szennyeződések eltávolítására.

Eljött az első felhasználás ideje. Benedvesítem a tűzhely tetejét, kezdem dörzsölni, semmi. Dörzsölöm még erősebben, az égvilágon semmi nem történik.  Bosszúsan nézek körül, a réginek már a doboza sem volt meg. Akkor már bennem volt a makacsság, hogy le kell ennek jönni. És dörgöltem a viledára löttyintett súrolószerrel de mintha nem is csináltam volna. Ha a körmömmel megvakartam lejött, de a súrolószerre fittyet hányt.  Végül is feladtam, ráraktam egy lángelosztót, így nem látszott annyira. Gondoltam addig jó lesz így is amíg beszerezek egy flakonnyit a régi jól bevált súrolószeremből.

Közben meg elgondolkoztam azon, hogy egyre gyakrabban fordul elő, hogy kiadok egy csomó pénzt valamire amin ugyan fel van tüntetve, hogy micsoda, meg is veszi az ember, aztán csak otthon derül ki, hogy nem jó semmire. Így jártam valamikor a dugulás elhárítóval is. Történetesen a mosdókagylóból akart nehezen lemenni a víz. Elballagtam hát a közeli boltba és vettem egyet. Beleöntöttem úgy ahogy a flakonon írva volt, de a dugulásnak meg sem kottyant. Ez tipikusan az az eset, amikor az ember csak nézi, hogy úszik el a csatornába hét-nyolcszáz forintja. Áll ott az üres flakonnal a kezében, nézi a lyukat ahol a drága szert elnyelte az enyészet, a dugulás meg maradt. Itt aztán az ember meg sem próbálhat reklamálni. Mit vigyen magával? Az üres flakont?  Vagy a mosdókagylót?

Aztán újabban az a bizonyos erős valami sem erős amit egy kis üvegben lehet kapni háromszáz egynéhány forintért. Egy darabig rakosgattam pörköltbe, lecsóba kiskanállal a megszokott mennyiséget de az elkészült ételben nem érződött a hatása. Egyszer aztán vettem egy nagy lélegzetet és megkóstoltam. Csak úgy natúr be a számba. Megkóstoltam egyszer, megkóstoltam kétszer de nem éreztem különösebben erősnek. Pedig a mennyiség alapján nagyon erősnek kellett volna lennie.  Közben meg elgondolkoztam, hogy ott ahol ezeket készítik vajon hogy ellenőrzik a minőségét, hogy tényleg erős-e az erős vagy csak gyengécskére sikeredett? Hát nem tudom. Olyan műszerről én még nem hallottam amivel ezt mérni lehetne, kóstolgatni meg kockázatos mert mi van ha méregerős amilyennek lennie kellene? Elég nagy fluktuáció lenne a MEO-n ha így működne a dolog. Mindenesetre erősen csökkent a bizalmam a szer iránt, azt hiszem visszatérek a kis hegyes erős paprikákhoz. És ha boltban járok megkeresem a polcon a jól bevált súrolószeremet is. 

5 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr685181834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2009.10.30. 08:28:33

Dugulás-elhárításra én a Mr. Muscle-t használom. (Mindenfelé lehet kapni: dm, Kaiser's stb.) A nagyon erős szerek veszélyesek, mert kimarhatják a csöveket. Így jártunk korábban, még a másik lakásunkban. Azóta óvatosak vagyunk. Viszont ez kíméletes szer, nem mar. Igaz, elég drága. A tűzhelyre is van kétféle súrolószerünk, majd otthonról megírom, mert meg kell néznem a pontos nevüket.

Ismeretlen_26298 2009.10.30. 20:12:14

Sajnos már nem emlékszem én mivel próbálkoztam. Azt hiszem nem ezzel amit írsz. Kétségtelen, hogy nehéz lehet eltalálni a koncentrációt, hogy használjon is de kárt se tegyen. A tűzhelyre régebben egy spary-t használtam de azt már nem látom. Megköszönöm ha megírod Ti mit használtok.:)

Samu 2009.10.30. 21:56:15

A spray nekem nem vált be a tűzhelyre. Túl gyenge. A lefolyótisztítót nem kell hígítani, csak beleönteni a lefolyóba. Persze nem az egész flakont. Van rajta tájékoztató. A Mr. Muscle habot csinál, nem mar. A többire majd holnap visszatérek.

bikfic 2009.10.30. 22:25:24

Tűzhely súroláshoz én Mr. Propert használok, pumpás, nekem bevált (Mr. Proper Kitchen cleaner, ez a felirata). Lefolyóhoz pedig valami Chemitat nevű gyártótól származó narancspiros dobozban levő granulátumot, olcsó, 3-400 forint, nincs neve, ez van ráírva: "Lefolyócső-tisztító granulátum, hideg vízben oldódó szer". Egyébként nekem vízvezetékszerelő mondta, hogy azok a nagyon erős, drága szerek, mint pl. a Tiret nem jók, mert rendszeres használattal még jobban eltömítjük vele a lefolyót, rárakódik a csőre ugyanis.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.10.31. 09:22:56

Lassan egész jól beletanulok.:) Köszönöm szépen a tanácsokat, ha van még köszönettel veszem.:))
süti beállítások módosítása