HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Mi is az igazság a fiatalkorúak büntethetőségével kapcsolatban?

2010.08.17. 14:03 Morgó Medve

Mikor néhány hete először hallottam a TV-ben, hogy ezután már a fiatalkorúak is börtönbüntetésre ítélhetők csak bosszúsan legyintettem, hiszen eddig is lehetett őket szabadságvesztésre ítélni. Erre szolgált illetve szolgál a Fiatalkorúak Büntetésvégrehajtási Intézete Tökölön. Emlékezzünk csak a 2009 májusában történt tököli esetre, amikor társai felakasztották az egyik elítéltet, előtte jól meg is kínozták. Az olvasóim tudják, hogy inkább vállalom a pontatlanságokat, de nem szoktam írás előtt utánanézni a dolgoknak mert úgy érzem ezzel elveszítem az írásnak azt a hangulatát amit sokan szeretnek a Morgómedve olvasói közül. Most kivételesen benéztem az Internetre és már tudom, hogy a tököli börtön 1961 óta szolgál - többek között - arra, hogy itt töltsék le a 14 éves korukat betöltött fiatalok a bíróságok által kirótt - sokszor - sokéves börtönbüntetésüket.

Mint írtam néhány hónapja elintéztem magamban egy bosszús legyintéssel a dolgot, de tegnapelőtt este megint hallottam az egyik vezető hírműsorban és ezt már nem állhatom meg szó nélkül. Ezúton tudatom mindenkivel, a médiamunkásokkal is, hogy Magyarországon a büntethetőség alsó határa 14 év. Az alatt legfeljebb felpofozni lehet a delikvenst. Illetve léteznek még úgynevezett Javítóintézetek, de ezek működését tényleg nem ismerem.  E korhatár felett viszont tényleg a bíróság hoz ítéletet a bűncselekmény súlyától függően. Ha az elítélt nem éri el a 18 éves kort, akkor Tökölre, a fiatalkorúak börtönébe kerül. Ami nem egy vidám hely, szakértők szerint kegyetlenebb körülmények uralkodnak mint egy felnőttek számára létesített börtönben. De az már túl megy azon amiért "tollat" ragadtam. Ami nem más mint annak kiemelése, hogy nagy felelősséggel jár az ha valaki a tömegtájékoztatásban vállal munkát.

Eme kis morgolódás után akinek van kedve nézze meg Mész András filmjét a tököli börtönről: Garantálom, megéri:

http://video.google.com/videoplay?docid=576522593506503386#

7 komment

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr95181962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14594 2010.08.18. 17:37:03

Fiatalkorút mondott és nem kiskorút? Mert ha fiatalkorút, akkor tényleg hülyeséget mondott, de ha kiskorút, akkor valószínűleg arra gondolt, hogy kiterjesztenék a büntethetőséget 14 év alá. Előbb-utóbb várható, hogy 12 év lesz a korhatár, az már most is a vétőképesség határa, onnan csak egy lépés a büntethetőség.

Ismeretlen_26298 2010.08.18. 19:18:15

Biztos, hogy fiatalkorút mondott. Különösen figyelek ezekre a hírekre mióta először meghallottam néhány hete amikor sokat beszéltek a büntető eljárások várható változásairól. Sztálin idején a Szovjetunióban 12 év volt a büntethetőség alsó határa - ha jól emlékszem. Sajnos a halálos ítéletekre is igaz volt ez. Barbár dolog volt. Én nem szeretném ha 12-13 éves gyerekek állnának a bíróságok előtt de a nevelő intézetbe való beutalást támogatnám. Ezt talán a Gyámhivatalok is tudnák intézni. Ha elkezdődik a félév utánanézek a Javítóintézetek működésének, hiszen megvan az aszódi is meg Debrecenben is van egy. Meg talán máshol is. Mert azért az is tarthatatlan amit egy kis cigány gyerek művelt a Blaha Lujza téren az áldozatokkal meg az igazságszolgáltatással. Gondolom sokan emlékszünk az esetre.

Ismeretlen_14594 2010.08.19. 12:32:11

Ma én is hallottam a híreket, tényleg fiatalkorút mondtak. De én úgy értelmeztem, hogy arról beszélt: a fiatalkorúaknál is lehet börtönbüntetéssel sújtani a kisebb bűnöket is, tehát pl. a lopást elzárással.

Ismeretlen_26298 2010.08.19. 12:38:14

A ma reggel 8 órakor a Híradóban szó szerint hangzott el az alábbi mondat: "...a jövőben a fiatalkorú elkövetők is ítélhetők elzárásra". Volt egy kis időm megnéztem ezt a közbiztonsági csomagot. Csak két szó hiányzik a reggeli híradásból: szabálysértés esetén. Azaz szabálysértés esetén elzárással is büntethető a fiatalkorú. Hát ez azért lényeges dolog. Így már stimmel. Sajnos a szövegkörnyezetből sem derül ki egyértelműen. Legalábbis nekem nem.

Ismeretlen_26298 2010.08.19. 12:42:19

Nem vettem észre hogy közben írtál. Igazad van, közben, hogy utánanéztem már én is látom. De nekem még reggel sem az jött át, én reggel is úgy értettem ahogy írtam. Most már más, de közben utánaolvastam. Úgy gondolom egyértelműbben kellene fogalmazni vagy én vagyok nehéz felfogású.:) Ja igen, és nem ugyanarról a műsorról beszélünk. Az ami engem írásra serkentett néhány napja volt az esti, fél 8-as Híradóban. Hogy ott hangzott el arra meg már végképp nem emlékszem. Napok óta keresem de nem találom. Persze nem zárom ki, hogy én is figyelmetlen voltam ez esetben megkövetem a hírszerkesztőket. Bár szerintem a szabálysértés kiemelése fontos lett volna akkor is meg ma is.

Ismeretlen_14594 2010.08.19. 13:43:33

Persze, hogy fontos lett volna, én sem mondtam mást :-). Csak ezek szerint én nem ugyanazt a hírt hallottam, mint te, mert amit én hallottam, abból kiderült a lényeg. Sokat számít, ki a hírszerkesztő.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.08.23. 07:46:08

Sokat gondolkodtam a dolgon. Valóban 2 különböző híradást hallottunk és ez sok mindenre magyarázat. Visszajátszva a dolgot valahogy így történhetett: beolvasták, hogy mik az új szabályok a szabálysértéseket illetően, kitették a pontot, majd új mondatban hangzott el a fiatalkorúakra vonatkozó elzárással kapcsolatos mondat. Én csak ezt hallottam meg, erre figyeltem csak fel az előzményekre nem. És mivel az utóbbi időben egyre több kedvezőtlen tapasztalatom volt a médiát illetően csak az ugorhatott be, hogy "...már megint egy hülyeség." És már ugrottam is. Hiba volt belátom. De ők is beszúrhatták volna a mondat elejére, hogy "Szabálysértések esetén...". Na mindegy. Ezt kitárgyaltuk. Köszönöm a hozzászólásokat. Igyekszem ma már a nyárról írni meg a kutyákról.:)
süti beállítások módosítása