HTML

Morgómedve

Friss topikok

• Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Káosz a repülőtereken

2010.12.23. 20:42 Morgó Medve

Furcsa volt látni a sok utast a repülőtereken akik az időjárás viszontagságai miatt nem tudtak hazautazni, ezért a repülőtereken várták sorsuk jobbra fordulását. A városi emberek hozzá vannak szokva az efféle látványhoz. Budapesten télvíz idején az aluljáróbeli  kép teljesen hasonlatos a most látott repülőtéri képekhez.

Próbálom elképzelni magamat hasonló helyzetben. Először az embernek van tartása, ül a padon, olvasgat, időnként még belehallgat mit is mond a hangosbemondó aztán már csak olvasgat. Közben el-elbóbiskol egy kicsit. Néhány óra múltán elkezdi fájlalni a fenekét és derekát. Feláll, sétálgat egy kicsit, nézelődik, újságot vesz, eszik és iszik egy keveset aztán újra olvasni kezd. A sok üléstől a puffadás első jeleit érzi, tétova tekintetettel néz a mellékhelyiségek irányába. Közben már reggel óta eltelt 8-10 óra, olvasni már nem tud, nincs hozzá türelme, már ülni sem, egyre alaposabban méregeti a pad melletti kövezetet. Felmerül benne, hogy elég kemény lehet. Elhessegeti a gondolatot, inkább jár egyet. Újabb szendvicsek a méregdrága büfében, rá egy sör, ami később újabb kellemetlen puffadással jár. A büféből visszatérve újra olvasással próbálkozik de egy-két óra után már képtelen ülni, állva meg nem lehet olvasni. Leteszi hát az újságot és meredten néz előre. Meg körbe, ahol már egyre többen fekszenek a kövezeten, többen alszanak is. Pillanatokon belül megszületik az elhatározás: le fog feküdni és aludni fog. Poggyászából kihámozza az útra becsomagolt törülközőket, a pizsamát kinevezi párnának és a kabátot magára húzva már alszik is. Félálomban még a pénzét és a papírjait a pizsama zsebébe rejti. A többi pótolható, gondolja de ezt már valahol az álomvilágban.  Sok más társával együtt, akik körülötte fekszenek és alszanak. És most csak annyiban különböznek a hajléktalanoktól, hogy jóval kulturáltabb környezetben és öltözetben fekszenek egymás hegyén hátán, álmukban pedig már csekkolnak befelé egy hazafelé tartó gépbe.

Egyébként én már láttam ilyesmit a saját szememmel is. 1987-ben akkori főnökömmel a szibériai Novoszibirszkben töltöttünk egy hetet. Aztán mikor utaztunk haza a repülőtéren egy csomó földön ülő és fekvő embert láttunk. Nagyjából úgy mint mostanában az európai repülőtereken. Kérdésemre, hogy miért fekszik ez a sok ember a földön, miért nem utaznak el, az volt a válasz, hogy mert még nem érkezett meg a gépük. Ezen kicsit elcsodálkoztam, aztán beláttam, hogy tényleg nem állhatnak a repülőgépek csak úgy kihasználatlanul a repülőtér sarkában, aztán ha kell egy szépen előre gurul aztán már megy is. Majd elindul a járat azután ha megérkezik. Végül is logikus. De főleg gazdaságos. Addig meg az utasok is elvannak. Ha meg elfáradnak ledőlnek egy kicsit. :)

2 komment

Címkék: Utazások

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2010.12.24. 18:08:38

Csak annyit a repülőgépek kihasználásáról: két éve amikor Kanadából- Vancouverből- jöttünk haza, helyi idő szerint vasárnap délután 3-kor mentünk ki a nemzetközi repülőtérre. A fejünk felett akkor kezdett ereszkedni a BA 747-es Boeingje, ami 11 óra repülés után Londonból érkezett. Mi becsekkoltunk, kb fél 4-kor a tranzitban várakoztunk egy órát és utána fontossági sorrendben beszállhattunk a fent említett gépbe. Először a pilóták, majd a légi kísérők, a VIP utasok, a gyerekkel utazók, a mozgássérültek és legvégül a maradék.Ez a gép kb 3,5 órát várakozott, mialatt feltöltötték a készletet -kerozin, kaja csomagok- és fél hatkor indultunk London felé. Ott élő esztergomi Helles padtársam mondta, hogy muszáj a teljes kihasználtságra törekedni mert igen igen sokba kerülnek az álló gépek. Ez a gép is teljesen fel volt töltve. Aki már repült tengeren túli járaton megerősíthet: a turista osztályon 10-en ültünk egy sorban:3-4-3 felállásban. 11 óra repülés után, szembe repülve az időzónákkal hétfőn délelőtt szálltunk le, Londonban. Ott 4 óra várakozás, majd a kontinentális terminálról felszállva este fél hatkor voltunk Budapesten, itt rohanás a Keletibe taxival és 10 óra után voltunk Miskolcon. Ekkor már mi is elterültünk volna a padlón, de szerencsére otthon ágy várt ránk és közel 35 órányi nem alvás után eldőltünk mint a lisztes zsák. De megérte: láttuk az összes 2010-es téli olimpiai helyszínt, augusztus 25-én a Whistler hegyen 2000 méter magasan hóviharba kerültünk: itt rendezték az összes síszámot az olimpián.

Ismeretlen_26298 2010.12.25. 16:35:34

Hát valóban nem semmi egy ilyen tengerentúli utazás. Ahogy magamat ismerem engem is megviselt volna. Ezt a vonathoz való rohanást ismerem, Moszkvából hazafelé jövet én is mindig rohantam, hogy elérjem a Keletiből 16 órakor induló Miskolci gyorsot.IC akkor talán még nem is volt. Azért is sietnem kellett mert a táskámban általában volt 2-3 kiló mélyhűtött szarvas- vagy vaddisznó hús amit szerettem volna ha nem enged ki. :) Ki is bírta a 12 órás utazást, igaz a hőszigetelés megtervezésénél már már tudományos igénnyel jártam el.:)