HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Wojczech Kilar: Exodus

2011.12.05. 20:49 Morgó Medve

Régi olvasóim tudják botfülem van, zenei műveltségem meg nulla. Ha valami dallam a komolyzene világából megtetszik szívesen meghallgatom, de sajnos ilyen nem sok van. A többség nekem bizony értelmetlen kalimpálás. Tehát közel sem vagyok vájtfülű, inkább a botfülűek táborát szaporítom. Most azonban megfogott egy lengyel szerző műve.

A dolog úgy kezdődött, hogy beprogramoztam a videómat valami filmre, mégpedig jó nagy ráhagyással, hogy ha csúszik is a műsor ne maradjon le a vége. Régi gyakorlat ez már, de ezt kell csinálni ha másnap nem akarunk mérgelődni. Szóval beprogramoztam, aztán lefeküdtem aludni. Másnap nézem a felvételt, minden rendben, film megvan aztán van valami szimfonikus zene is utána. Kíváncsiságból belehallgattam és ott ragadtam a TV előtt annyira megfogott. Az én botfülemmel. Miközben hallgattam megnéztem a műsorújságban mi is ez a csoda? Hát ez bizony a címbeli darab volt, az Exodus.

Ismertem ezt a szót. Általában kivonulásról, elmenetelről szól. A Bibliában a zsidók kivonulását nevezték így akik meglehetősen sanyarú sorban tengődtek Egyiptomban aztán egyszercsak a fáraó elengedte őket. Ezután következett a hosszú sivatagi vándorlás. Aztán szokták exodusnak nevezni azt is amikor 1956 novemberében és decemberében közel 200000 honfitársunk hagyta el az országot. A kivonulás, elmenetel mindig fájdalmas dolog, nem örömmel hagyja el az ember a hazáját. Ez érződik ebben a 25 percben is amíg Wojczech Kilar csodálatos zenéjét hallgatjuk. Legalábbis én ezt éreztem és ezt érzem most is, miközben e sorokat írom. És biztos vagyok benne, hogy valami hasonlót fog érezni a kedves olvasó is ha meghallgatja.

Hála az Youtube-nak többféle előadásban is meghallgathatjuk. Javaslom kezdjük egy 10 perces részlettel, hogy a zenekar játékát látva is élvezhessük a zenét, aztán hallgassuk meg a teljes művet, amit viszont sajnos zenekar nélkül kell végig élveznünk. Talán kárpótol bennünket a kórus éneke.

https://www.youtube.com/watch?v=8Ul_CKW4Sfo

https://www.youtube.com/watch?v=MQbInyX3vm8&feature=related

Szólj hozzá!

Címkék: Zene

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr655182157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása