HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Börtönben voltam

2013.03.05. 11:02 Morgó Medve

A múlt szerdán börtönben voltam, szerencsére csak látogatóként. A dolog előzménye, hogy már megint ingyenes továbbképzésre járok. Ezúttal az időskorúak elleni bűncselekményekről és az ezekkel szemben való védekezésről szólnak az előadások. Ez egy kicsit szellősebb mint az előző volt, hetek telnek el két találkozás között, van viszont gyakorlati foglalkozás. Ez volt a múlt heti börtönlátogatás a megyei börtönben. Négyféle dologból lehetett választani. Mehettem volna oda, ahová befutnak a térfigyelő kamerák jelei, mehettem volna a városszéli szakközépiskolába, ahol a jövendő rendőr tiszthelyetteseket képzik és mehettem volna egy szakboltba is, ahol zárakat és lakatokat valamint egyéb biztonságtechnikai eszközöket lehet vásárolni. Én a börtönt választottam. A zárboltba bármikor elmehetek, a sok monitor egymás hegyén hátán sem keltette fel nagyon az érdeklődésemet,  a rendőr szakközépiskolában is szoktak lenni nyílt napok, tehát ez is pótolható.

Egy börtön viszont más. Oda csak szervezetten lehet eljutni. Megmondom őszintén, hogy kicsit aggódtam is, hogy beférek-e a csapatba. Az előadás szünetében kirakott lapokra kellett feliratkozni, sorban egymás után. Természetesen legázolhattam volna a többieket, többnyire nőket, de ez ezért elég távol áll tőlem. Így aztán szép nyugodtan ácsorogtam többedmagammal amíg oda nem értem a megfelelő ív elé. Szerencsére kevesebben érdeklődtek a börtön iránt mint gondoltam, így simán befértem.

Aztán hetek teltek el, és végre eljött a múlt szerda. Én is beálltam egy sorba a kapu előtt. Megjegyzem házasságom első hónapjaiban anyósoméknál laktunk a Fazekas utcában, vasárnap reggelente mikor kinyitottam az utcára nyíló ablakot tanúja lehettem amint a beszélőre várók ugyanígy sorakoztak a kapu előtt. Én is fel vagyok készülve arra, hogy megkérdezi majd valaki, hogy látott sorban állni a börtön előtt, kit látogattam meg? Az intézmény ugyanis egy forgalmas 4 sávos út mellett fekszik, jelentős autóbusz forgalommal.

Aztán eljött a 2 óra is és mi szépen kipakoltunk mindent a zsebeinkből néhány erre a célra rendszeresített, falra szerelt zárható szekrénykébe és egy olyan kapun keresztül ami a repülőtereken van bebocsáttattunk a Büntetés Végrehajtási Intézetbe. Itt egy terembe vezettek bennünket, ahol tájékoztatót hallgattunk meg, majd átmentünk egy másik épületbe ahol már cellák is voltak. Sajnos üres cella nem volt, így oda nem tudtunk benézni, de azért a folyosónak is volt egyfajta sajátos hangulata. Elítéltet egyet láttam, söprögetett az udvaron, meg távolabbról néhányat a folyosón, amint a cellába való belépés előtt a felügyelő megmotozta őket. Láttuk az udvart is ahol a séták vannak. Láttuk hol dolgoznak. Nem mindenki dolgozik, aki viszont dolgozik medicin labdákat varr. Megtudtuk, ami nekem is új volt, hogy itt többnyire előzetes letartóztatásban lévőket tartanak fogva. Az is új volt, hogy a börtön fokozatot alkalmazzák rájuk. Tehát nem a sokkal szigorúbb fegyházas, nem is az enyhébb fogházast. Mivel sokféle ember van, sokféle eljövendő ítélettel én is úgy gondolom, hogy egy átlagos fokozat az igazságos. Van aki jobban jár ezzel, van aki rosszabbul. De én is úgy gondolom laikusként, hogy ez így rendben van.

Összességében csalódtam egy kicsit. Azt hittem, hogy sokkal több elítéltet látunk majd rabruhában, látjuk őket dolgozni, sétálni, látunk például cellát is. Hát ezeket nem láttuk. Így utólag meg is értem. Szerencsétlen sorsú emberek, mi a fenét bámulnánk rajtuk? Cellát meg azért nem láttunk mert sajnos itt is zsúfoltság van. Egyszerűen nincs üres cella. Szerencsére Teknős Miklós fotóművész jó egy évtizede ellátogatott a Váci Fegyház és Börtönbe, kattintgatott egy csomót, ebből néhányat megnézhetünk ha ide klikkelünk.

A teljes sorozatot viszont itt találjuk.

Aztán ha valakit bővebben érdekel a BV intézetek világa utána olvashat a Börtönújságban is, amit itt talál.

Végezetül szó esett egy magyar dokumentumfilmről is ami a tököli Fiatalkorúak BV Intézetében készült 1984-ben. A https://www.youtube.com fájlmegosztón megtalálható, címe: Bebukottak. Olyan másfél órás film. Vannak részletek is, de a teljes film is elérhető:

 

 Nehéz film de érdemes megnézni. Meg azokat a rövidebb videókat is melyeket jobbra felkínálnak megnézésre.

2 komment

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr675182344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14594 2013.03.07. 14:49:55

Valaki nagyon szeret téged mostanában :). Gratulálok a főoldalhoz!

Ismeretlen_26298 2013.03.08. 07:18:24

Köszönöm. :)
süti beállítások módosítása