HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Egri bikavér

2016.05.07. 09:05 Morgó Medve

A minap szükségem volt két palack középkategóriájú borra. Nem volt sok időm, beugrottam a fő utcai Tescóba. Körülnéztem, láttam, hogy az alsó polcokon van egri bikavér, felvettem kettőt és már rohantam is. Csak a kasszánál vettem észre hogy milyen olcsó volt, 319 forintot fizettem üvegjéért. Már majdnem visszaléptem velük, azért drágábbra gondoltam, de úgy gondoltam azért a bikavér az bikavér, ezzel azért nagyon égni ma sem lehet. Ennyiben maradt a dolog. Minden rendben is volt, nem lógtam ki vele a sorból.

Aztán hazafelé elméláztam azon, hogy azért nem mindig volt ez így. A hetvenes, nyolcvanas években a bikavér egy márka volt. Ha az ember vendégségbe ment és ezt vitt magával nem kellett röstelkednie a háziak előtt. Sőt még az is előfordult, hogy a Szovjetunióba is magunkkal vittünk néhány palackkal, hogy ha vendégségbe hívnának bennünket ezt vihessük. Hiszen ezt a bort ott is jól ismerték és megbecsülték. Lehetett kinn is venni, de azt ottani fogyasztásra vettük, vendégségbe illett innen vitt bikavért vinni. Vittünk cseresznye- meg barack pálinkát is, ezeket az igazán közelálló barátok kapták. Summa summarum, jártak szebb idők is a bikavérre. Hogy mi vezetett a mai helyzethez nem tudom. Mindenesetre én ma is szívesen iszom, a hallgatók az ára miatt gyakran vásárolják, úgy hogy alkalom időnként mostanában is nyílik rá. De azért kicsit elszomorít ez a helyzet.

Egyébként Miskolcon gyönyörű szép idő van, kimegyek lenyírom a füvet Mályiban. Úgy hírlik holnapra már megjön a rosszabb idő is, sajnos.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr368693010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása