HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Rongyolás

2017.10.16. 09:08 Morgó Medve

Amikor néhány hete először olvastam a fenti kifejezést azt hittem, hogy az újságíró úgy gondolta kicsit feldobja a tudósítását ezért kitalált egy új kifejezést. Amikor egy Fiat belement egy Suzukiba úgy fogalmazott, hogy az előbbi belerongyolt a másikba. Aztán ma reggel a televízióban is meghallottam, valami olyasmit mondott az újságíró, hogy valaki belerongyolt a másikba. Személyekről volt szó, régi magyarul talán úgy mondanánk, hogy nekiment.

Úgy látom megint tanúja lehetünk nyelvünk rombolásának, pedig az már sajnos így is ezer sebből vérzik. Pedig egy népnek egyik legnagyobb kincse az anyanyelve. Én nagyjából fele idő alatt végeznék az írásaimmal ha a végén nem fordítanék gondot például a szórendre, a gondos fogalmazásra. Sajnos nem mindenki így gondolja, ami sajnálatos. Gondolok itt elsősorban az újságírók felelősségére.

2 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr512991582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eva Vargáné Kovács 2017.10.29. 19:19:06

Nagyon köszönöm, hogy a "rongyolás" elleni ellenszenvednek hangot adtál. Én valósággal szenvedek tőle. Írtózom. Sokszor már arra gondoltam lemondom az ÉSZAKOT, mert nem bírom elviselni egyik-másik író stílusát. De néhány újságírót, szerkesztőt viszont szeretek. Így maradtam. Majd csak kihalnak ezek a "rongyolók".

Morgó Medve 2017.10.30. 18:35:18

@Eva Vargáné Kovács: Örülök, hogy nem csak engem irritál az említett kifejezés. Azt jelenti nem bennem van a hiba.
süti beállítások módosítása