HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Olvasmányaim - Heltai Jenő: Négy fal között

2018.06.25. 18:56 Morgó Medve

Kicsit elmaradtam, megmondom az okát is. Ma jártak le a könyvtári könyveim, ma kellett visszavinnem őket. Viszont a legvaskosabbal kissé le voltam maradva, ezt olvastam ezerrel az elmúlt napokban, tegnap este végeztem vele. Egyébként Heltai Jenő háborús naplóját olvastam. A könyv címe Négy fal között és 1944. március 19-től, a német megszállás kezdetétől követhetjük nyomon napról napra az író és családjának életét egészen 1945 áprilisáig. Természetesen nem csak ezt, hanem azt is, hogyan élte meg egy budapesti lakos a háború utolsó évét. Fő vonalakban a történéseket a történelem könyvekből ismerjük, én erre nem is térnék ki. Kitérnék viszont a helyesírásra. Érdekes módon az ikes igék ragozását nem a mostanában szokásos módon végezte, helyenként a hol, hová kérdésekre adott válaszokat sem teljesen úgy használta ahogy manapság szokás. De ezek apróságok. Aminek viszont örültem, hogy nem használta az általam újmagyarnak nevezett nyelvezetet. Ami engem igazolt, hogy ez valami új találmány. Szerintem a rendszeres olvasóim tudják mire gondolok, akik meg nem tudják azoknak javaslom itt olvassanak utána.

Kiváló könyv a "Négy fal között" ajánlom mindenkinek. 

Szólj hozzá!

Címkék: Könyvek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr2614071133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása