HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Szemléletváltás

2009.01.27. 10:10 Morgó Medve

Azért kérem vannak itt változások a szemléletben is. Tegnap délután hazafelé menet benéztem a Siegel- féle húskereskedésbe egy kis füstölt húsért. Nem egy diétás étel, de mivel változatlanul az "Egyszer hopp, másszor kopp" fantázianevű fogyókúrámmal próbálok kicsit slankosabbá válni éppen beleférne. De végülis nem ezt vettem, hanem egy szép darab füstölt csülköt. Aztán a mellette lévő zöldségesnél vettem még egy kis hordós káposztát is, és mindezt azért, hogy a szombaton beszerzett töltött káposztákat ehető formába hozzam.

Vettem ugyanis 2 adagot az egyik kereskedőlánc akciós töltött káposztájából. 8 darab volt egy adagban és olyan jól néztek ki. Szegény anyám csinált valamikor ilyen töltelékeket, tehát érzelmi szálak is motiváltak amikor kinéztem magamnak. Meg is vettem, aztán mikor eljött az ideje betettem a mikróba 2 darabot és vártam. Nagyjából annyit amennyi egy kész töltött káposztához kellhet. 3 perc leteltével kivettem és megkóstoltam. Hát elég furcsa íze volt. Magam elé húztam hát a műanyag dobozt és elolvastam az igencsak apró betűvel szedett írást arról, mi is a teendő ezekkel a töltelékekkel. Mint kiderült ezeket biza meg kell főzni. Hát ez baj, - gondoltam - mert én már igen éhes vagyok, nekem nincsen 2 órám, hogy itt főzögessem ezeket a gusztusos kis töltelékeket. Hát 2 órám nem volt, de volt fél, így aztán félig főtten csak benyomtam. Nem volt nagyon rossz, csak a rizs ropogott a fogam alatt. Átmenetileg félre tettem a maradék töltelékeket azzal, hogy hétfőn kicsit feldobom egy kis savanyú káposztával és füstölt csülökkel. Na meg néhány karika igazi házi füstölt kolbásszal.

Na ezért kellett nekem bemennem a  fentebb említett húsboltba, hogy egy kis füstölt húst vegyek. És amiért ezt az egészet leírtam az az, hogy szebbnél szebb főtt paprikás fejhúsok voltak kirakva, én meg éppen csak, hogy rájuk pillantottam és már siklott is a tekintetem tova a füstölt dolgokra. Komolyan mondom, fel sem merült bennem, hogy venni kéne. És még csak nem is nagyon csodálkozom magamon. Hát itt tartunk. Hálistennek. Meg ott, hogy hamarosan várható egy blog bejegyzés aminek az lesz a címe: 120 kiló alatt. Már ott vagyok egyébként, csak szeretném dokumentálni is.:)  

10 komment

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr825181717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14594 2009.01.27. 13:16:08

A fejhús frissen, fokhagymás lében főzve a legjobb! :-) Amúgy meg nem is értem, miért kell a töltött káposztának 2 óra???? Nálunk fél óra alatt készre fő, de ha nagyon vastag a káposzta, akkor is max. egy óra kell neki. Igaz, előtte szépen leforrázzuk azokat a káposztaleveleket.

ferko 2009.01.27. 14:40:38

Hehe, kollégista idők jutott eszembe:) Akkor mi is vettünk valami hasonlót, azt hittük max melegíteni kellett. Mi megettük melegítés nélkül szárazkenyérrel (lehet penészes is volt egy kicsit:))

kanga 2009.01.28. 11:28:13

A mikróban is lehet főzni. Ha letakarod folpakkal és benyomod mondjuk 15 percre, tutti, hogy megpuhul a rizs is. Ha nem, még egy fordulóra berakod..

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.01.28. 12:03:27

Tényleg finom lehet, én még csak készen vettem. Én sem tudom miért kell a 2 óra de én fél óránként ellenőriztem és még nem volt puha. Kollégiumban mi se sokat foglalkoztunk a melegítéssel, nyomtuk befelé a kaját ahogy bírtuk.:) Ezt a mikrós dolgot meg kipróbálom. Nem tudtam, hogy a folpak jól bírja a mikróban a hőt.

dittke 2009.01.28. 20:01:07

Csak az olyan folpackal próbálkozz amire rá van írva, hogy mikrózható:)

bikfic 2009.01.28. 23:25:17

Gratula a lelkierődhöz, Morgó, ez igen! :) és csak így tovább!

Ismeretlen_39292 2009.01.29. 14:50:03

Gratulálok, örülök, hogy a kitartásodnak!! :-))) Csak így tovább!!!

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu/ 2009.01.29. 19:48:40

Nem is tudtam, hogy van hőálló fólia is.:) Köszönöm a tanácsokat. Meg a gratulációkat is. :)))

RolloJuve · http://rollo.blog.xfree.hu 2009.01.31. 20:48:43

Szerintem lenyomja a tetejéről, a virsli is olyan csomagolásban van, hogy mikróban is el lehet készíteni, elkezd fölfúvódni mint az egyszeri tehén a lucernásban (ugye hőtágulás stb.), majd pukkan egyet a csomagolás kb 2 percnél, onnan tudom, hogy kész van. Nem tudom mi lenne a jó megoldás, mert szerintem a lezárt műanyag edénynek is levágja a tetejét egy idő után. A mikró nem párolásra való szerintem... A fogyókúrához nagy gratula, mikor jön a poszt?

Ismeretlen_26298 2009.02.01. 19:15:43

Nem biztos, ugyanis a folpack valószínűleg kicsit felválik a szélén és kiengedi a gőzt. Igaz, hogy így meg alacsonyabb lesz a nyomás meg a hőmérséklet is, meg gőz sem lesz annyi. Hát ezt majd kipróbálom és visszatérünk rá.:) Ezt a virsli dolgot is kipróbálom, jobb mint kínlódni a meleg vízzel. És töröm a fejem a egy konyha blog indításán is.:))) Látom kommentezőm lesz hozzá. :)) Köszönöm a gratulációt, ma reggel lefényképeztem a lábfejemet a mérleg által mutatott számmal, persze most nem mondom meg mennyit mutat, talán holnap vagy holnapután megírom.:)
süti beállítások módosítása